Kurnatt 5
Hej hallo!
Tja, det blir visst mindre och mindre att rapportera fran natterna verkar det som

8)
Insomnandet gick NASTAN pa 3 minuter med endast tillrattalaggande, ramsa ut och bekraftelse, paminnelse och bekraftelse igen.
Tyst i 8 min och sedan lite gnol. Paminnelse och bekraftelse. tyckte att gnolet lat lite dampat sa jag gick in och gravde fram henne under filten. La tillratta, solade ramsa ut och bekraftelse. ZZZZZzzzzz 20:08
02:50 Pappa vaknar av grat (horde henne senare an vanligt, verkar som om pappa slappnar av lite) Gick direkt in och la tillratta. Vis av erfarenheten att hon garanterat ligger utan tacke. La tillratta, ramsa ut. Bekraftele TYST. 02:51.

Snabbt och effektivt!
Sa "sov" hon i 13 min.
03:04 Gnol. Tankte att nu ar tacket av men sa var inte falet. Gjorde ingenting med henne utan ramsade ut. Bekraftelse och
03:07 ZZZZZZZzzzzz .
08:00 God morgon!!
Hon verkar inte ha nagra problem med vargtimmen i alla fall 8) 8)
Detta gar ju alldeles fantastiskt bra, men en del fragor finns ju, sa har kommer de.
1. Jag vill garna ga in och lagga over tacket alt. lagga tillratta forst far att det gar fint att fa henne att somna om snabbt nar jag vet att de ratta forutsattningarna finns. Ar det dumt? Skall man kanske bara ramsa och forsoka fa henne att somna om utan det och ga in nar hon har sovit i 10 min? Erfarenheten sager mig att det ar ack sa mycket svarare om hon inte har tacket pa sig. Det vet man ju sjalv hur svart det ar att somna om man fryser.
Det är svårt att säga, en del väljer att avvakta och litar på att den lilla klarar av att somna om själv, medans andra vill ge en pangramsa (hög, glad, hurtig) x4 som upplyser om att natten ej är slut, och den serveras vid första vakna ljud.
2. Skall pangramsan vara hog/glad och hurtig? Varfor?
3. Min ramsa innehaller inte ordet natt. Ar det OK att ha den pa dagen ocksa da eller maste det vara olika dag och natt?
Som vanligt ar vi evigt tacksamma for svar!!
Pappamatte
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.