Tack snälla du! Den första, turkosa är exakt vad jag sökerTorpSara skrev:Ok, ickegravidkläder som borde funka med mage...
Kostar nästan gratis:
http://www.laredoute.se/DetailPages/Det ... hBackLink=
(de negativa kundkommentarerna blir positiva för mammamagen)
Kankse flodhäst?![]()
Babydoll?
... och vi ...
-
Antonias mamma
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Antonias mamma
Vad tror ni om denna - är det för vitt = etikettsbrott
http://www.4mom.se/ProductPopup.aspx?fi ... a_1976.jpg
http://www.4mom.se/ProductPopup.aspx?fi ... a_1976.jpg
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Jag tycker inte alls den ser ut som risk för etikettbrott! Känns ju verkligen inte brudklänning, dessutom är det lite svart i ju!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
-
Antonias mamma
1.Instämmerblivandemamma skrev:![]()
okeeej, vi har verkligen inte samma smak! Den första som du sa örk till, tyckte jag också va örk, men jag tänkte att du kanske gillade den
![]()
![]()
Jag tycker inte alls den ser ut som risk för etikettbrott! Känns ju verkligen inte brudklänning, dessutom är det lite svart i ju!
2. Min åsikt också. Men de där rynkorna på övre delen av klänningen lär ju inte en redan uppsvälld gravidbyst att se mindre ut
Får korrigera det jag skrev om LaRedoutes frakt också. Dom skickar nog till Finland men det kostar 400 sek EXTRA och det är för mycket anser jag.
Har jagat runt alla Lindex-affärer inom 50 mils avstånd nu också efter den rosa klänningen men den finns inte i landet.
På måndag får maken semester så då slipper jag äntligen iväg till stan ensam några timmar. Ska varva alla potentiella affärer och ger det inget så är ju nätshopping enda alternativet.
TACK för alla tips!
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Antonias mamma
Tack snälla ni
, men det känns lite vingligt. Vet ju inte alls vad frakten blir då ni sen ska posta över det till mig - det kanske blir lika dyrt det
NU ska jag ut på stan och leta - återkommer ikväll!
NU ska jag ut på stan och leta - återkommer ikväll!
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Antonias mamma
Näe...
Kom hem från stan idag med två olika klänningar på öppet köp. Båda kostade runt 30 euro, så det är inga dyrgripar. Och det förstår man
. Jag trivs verkligen inte i nån av dem.
Den ena är en puderrosa festblåsa i nån sidenimitation med ballongkjol, synlig klyfta vid bysten och puffiga axelband. Jag ser ut som en ljusrosa marängbakelse från -63 i den
.
Den andra är förmodligen tillverkad av nåt bordsdukstyg som Marimekko ratade -73. Den är från KappAhl, är rak och smal och smickrande för figuren - men mönstret - blommigt i rosa, rött och aprikos - är snudd på vidrigt
. Coolt skulle kanske nån annan säga, men inte jag...
Jag blir galen ](*,) ! Hittade många andra klänningar idag som jag gillade också och hade velat ha - men alla hade en sak gemensamt - dom var helvita...
På tisdag drar vi söderut mot Åbo för att handla möbler till stugan på nya Ikea. Vi ska övernatta på ett spahotell och intill Ikea lär finnas ett stort köpcentrum med massor med affärer, så jag sätter mitt sista hopp till det [-o< .
Kom hem från stan idag med två olika klänningar på öppet köp. Båda kostade runt 30 euro, så det är inga dyrgripar. Och det förstår man
Den ena är en puderrosa festblåsa i nån sidenimitation med ballongkjol, synlig klyfta vid bysten och puffiga axelband. Jag ser ut som en ljusrosa marängbakelse från -63 i den
Den andra är förmodligen tillverkad av nåt bordsdukstyg som Marimekko ratade -73. Den är från KappAhl, är rak och smal och smickrande för figuren - men mönstret - blommigt i rosa, rött och aprikos - är snudd på vidrigt
Jag blir galen ](*,) ! Hittade många andra klänningar idag som jag gillade också och hade velat ha - men alla hade en sak gemensamt - dom var helvita...
På tisdag drar vi söderut mot Åbo för att handla möbler till stugan på nya Ikea. Vi ska övernatta på ett spahotell och intill Ikea lär finnas ett stort köpcentrum med massor med affärer, så jag sätter mitt sista hopp till det [-o< .
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Antonias mamma
PS I natt drömde jag att jag fick en pojke. Förlossningen gick på en timme, och samtidigt som jag låg och födde gick en annan jag omkring i korridoren och väntade utan att vara med. Jag var liksom två olika jag. Vad nu det kan betyda...

Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Nancy
-
Nancy
Nu VILL jag veta hur det gått med klänning och allt
Om barnvakter och bb-vistelse: tycker det låter trist att ni inte ens har chans att välja lite hur ni vill göra. Har din man chans att hälsa på dig på bb några timmar/dag
Finns det någon sommarledig tjej som ni kan betala en slant för att vara med Antonia en stund varje dag
Hoppas att allt ordnar sig till det bästa
Kram från Nancy
Om barnvakter och bb-vistelse: tycker det låter trist att ni inte ens har chans att välja lite hur ni vill göra. Har din man chans att hälsa på dig på bb några timmar/dag
Hoppas att allt ordnar sig till det bästa
Kram från Nancy
-
Antonias mamma
Nancy skrev:Nu VILL jag veta hur det gått med klänning och allt![]()
Jag gav upp och behöll den blommiga bordsduken från KappAhl. Det fick helt enkelt räcka med jobb för några timmar på bröllop, med en klänning som jag i vilket fall som helst aldrig någonsin kommer att använda igen.
Vi vet egentligen ingenting före det är dagsNancy skrev:Om barnvakter och bb-vistelse: tycker det låter trist att ni inte ens har chans att välja lite hur ni vill göra. Har din man chans att hälsa på dig på bb några timmar/dagFinns det någon sommarledig tjej som ni kan betala en slant för att vara med Antonia en stund varje dag
![]()
Vi har nog ett par nödlösningar i bakfickan men vi är inte tillfreds med någon av dem med tanke på Antonias bästa. Och det som känns tråkigast av allt är nog att ingen människa ännu erbjudit sig att ställa upp eller ens frågat hur vi ska lösa saken...
För övrigt:
Vet inte hur jag ska stå ut två veckor till innan magen (borde) börjar sjunka. Känns som om den där inne försöker sparka upp revbenen i halsen på mig. Allt är tungt, allt är obekvämt. Kan knappt vända mig i sängen - det skär som knivar i fogarna - och smärtan och värken i höften/ländryggen är tillbaka eftersom jag inte kan gå till massören längre.
Och vikten ska vi ju inte tala om. Trodde ökningen stannat av då jag under 3 veckor gått upp bara 180 gram. Senaste vägningen visade 3 kg på 3 veckor!!!
Gnäll, gnäll, gnäll...
Någonstans är det tillåtet i alla fall - tack för det
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Antonias mamma
Klänningsnytt:
Igår provade jag för säkerhets skull den blommiga "bordsduken" igen. Det är ju ett par veckor sedan den inhandlades nu. Och jo minsann, nog hade det blivit tightare alltid
. Så pass att jag faktiskt inte vågar räkna med den om ytterligare ett par veckor
Snabbt klickade jag upp den enda turkosa klänningen jag sett bland mammakläderna på nätet då jag sökte, kryssade i XL och beställde. Den var t.o.m på rea nu!
Och redan idag låg den i brevlådan. Och - den var HELT rätt
\:D/ Perfekt med vita sandaletter, vit väska och vit, sirlig scarf över axlarna. Sååå skönt! På eftermiddagen rusar jag in till stan och lämnar tillbaka den blommiga historien, som ännu är på öppet köp, tack och lov.
Det om det.
Igår provade jag för säkerhets skull den blommiga "bordsduken" igen. Det är ju ett par veckor sedan den inhandlades nu. Och jo minsann, nog hade det blivit tightare alltid
Snabbt klickade jag upp den enda turkosa klänningen jag sett bland mammakläderna på nätet då jag sökte, kryssade i XL och beställde. Den var t.o.m på rea nu!
Det om det.
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Nancy