Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

godmorgon :lol: idag blev jag väckt av en strålande glad Mio kl 8, hon kom in till mig och pussades och kramades mums för en trött mamma :lol:

ilinström, vilken bra lösning :lol: inget fritids :lol: nästa år när han är större kommer han fixa fritids galant. Jag tänker högt här ang sex-års och lediga dagar, jag tror att det är bra för "gruppen" om alla alltid är där :lol: det gör ju att alla i gruppen är viktiga, (vi klarar oss sämre utan dig) och är då ett barn borta en dag i veckan så fattas det ju något. Felix har alltid ansett att HAN är viktig i skolan, ända från 6-års, han har inte kunnat vara hemma och vara sjuk, -vi har ju klassråd, -vi har ju verkstad, -vi har ju ditt och datt.

Mios dagmamma tycker inte om att hon är ledig :lol: hon tjatade bort en semestervecka för Mio :lol: :lol: Mio ÄR viktig i gruppen är budskapen hon sänder ut. Mio går nu 15 timmar i veckan men vi har planer att till hösten öka till 30 timmar. Reaktionen från dagmamman var -BRA då kommer hon bättre in i gruppen, hon är saknad när hon inte är där. Det börjar en liten liten 1-åring i höst och då behövs Mio för att hjälpa till att ta hand om honom :lol: Så hon har alltså samma känsla hos dagmamman som hon har hemma. HON ÄR VIKTIG för att saker ska fungera.

gud vad jag babblar, :roll:

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

kiki jag ska fundera ett varv till på vad du skriver angående ledig dag.
gud vad jag babblar,
Det är trevligt med babbel så fortsätt med det, snälla [-o< :wink:

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Sophie - ni får komma precis när som, vi har inget inplanerat. Å, vad ljuvligt!! Tjo ho! Jag ser fram emot detta nåt vansinnigt!
WOHOOOO! Vad kul det ska bli :D :thumbsup: :heart:
VAd tror ni om vecka 28?
Har informerat maken om att vi ska till Gotland i sommar :D
Han får väl "leka" med din och Kikis män när vi kommer :lol:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
hoppas ni inte blir sura om jag inte kommenterar allas inlägg.
Ni kacklar så kul så, och jag blir ju lite avundsjuk på er som ska träffas hos Gottis i vecka 28! Finns det plats för fler...? 8) :D

Jag har äntligen lyckats fixa ett videoredigeringsprogram och nu försöker jag spela över alla videokassetter till DVD. Har inte kommit så långt än men iallafall börjat. Det tar ju sån tiiiid.

Mannen kom just tillbaka från scoutmöte. De har varit och paddlat. Härligt när det var så fint väder och varmt. Alla ungarna/ungdomarna hade badat! Brrr. I helgen blir det hajk. Jag brukade ju vara med som ledare men sen Hannes föddes har det inte blivit nåt. Får börja igen nästa termin kanske. Måste bara fixa någon mer barnvakt än min mamma. Hon har ju inte alltid tid.

Ikväll somnade Lovisa i vår säng. Hon sa att hon ville sova där och sprang in dit när hon skulle lägga sig. Ja men då bär jag över dig när du somnat sa jag och stoppade om henne. Jag trodde faktiskt inte att det skulle gå men hon somnade hur snabbt som helst. Nu funderar jag på om det kanske börjat bli dags för en växasäng? Fast med tanke på hur trotsig hon fortfarande är så är det nog för tidigt.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

krümel, vad roligt att höra ifrån dig. Låter härligt med hajk. Lyllos de barn som får vara med på sådanna äventyr. En tanke bara angående somna i mammas säng. Den fällan gick jag också i när Storbus var i trottsen. Tog många veckor ivarjefall för oss att få honom att somna i sin egen säng igen utan gnäll, så bara en lite varning :wink:

kiki, har nu funderat ett varv till på det du skrev i ditt förra inlägg. Hoppas du tar det här på rätt sätt men jag kan inte riktigt förstå din tanke om att Mio behöver 30 timmar hos dagmamman för att hon är viktig där. Hon är väl mest viktig och behövd av familjen? Hon är ju inte ens två år. Hon kommer ju att tillbringa lika mycket vakentid hos dagmamman som med er i veckorna. Sedan förstår jag om ens liv ser ut så att man måste ha 30 timmar i veckan så det är absolut inget påhopp. Hoppas du förstår det. Men jag blev lite nyfiken på hur du resonerar kring det här. Kram, kram och hoppas du inte blir arg.

Gotlandsmamman, hur mår Cesar idag? Har ni övriga klarat er eller är ni sjuka hela högen? :roll: :heart:

Är så glad. Har träffat en mamma i parken som är hemma med sin femåring och sina två ettåringar. Storbus och femåringen leker hur bra som helst så vi ska träffas i eftermiddag också. När det är så här fint väder så blir det helt plötsligt en massa barn och föräldrar i parken och det är så trevligt. Vi är ute så mycket det bara går nu så städningen blir det väl lite si så där med. Det får vi ta i höst istället. Nu njuter vi av att vara ute och ha det så trevligt tillsammans. Skönt när alla barnen är glada och positiva. Storbus och Mellanbus har vekrligen börjat bli ett riktig team. Både på gott och ont kan jag säga. De går liksom in i en egen värld ibland och då är det svårt att få något riktig gensvar. Men roligt är det att tjuvlyssna när det leker eller pratar med varandra :heart:

Kramar :heart:
Ida

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

ilindstrom skrev: kiki, har nu funderat ett varv till på det du skrev i ditt förra inlägg. Hoppas du tar det här på rätt sätt men jag kan inte riktigt förstå din tanke om att Mio behöver 30 timmar hos dagmamman för att hon är viktig där. Hon är väl mest viktig och behövd av familjen? Hon är ju inte ens två år. Hon kommer ju att tillbringa lika mycket vakentid hos dagmamman som med er i veckorna. Sedan förstår jag om ens liv ser ut så att man måste ha 30 timmar i veckan så det är absolut inget påhopp. Hoppas du förstår det. Men jag blev lite nyfiken på hur du resonerar kring det här. Kram, kram och hoppas du inte blir arg.
:lol: Inte tar jag illa upp :lol: Nu var det ju Dagmammans reaktion jag berättade om :lol: Att hon får Mio att känna sig viktig där, det var poängen. För visst är hon viktigast här, för oj vad mycket hon har att stå i, örontops ska delas vareviga morgon till höger och vänster så att alla öron blir rena, diskmaskiner ska tömmas, tvätt ska hängas, Mamma ska väckas, ja du ser hårt jobb är det.

Nu lite försvar :? :shock: Meningen är att jag ska börja arbetsträna i höst, hur det nu ska gå till :lol: +att jag ska påbörja en långsiktig terapi. Erik jobbar just nu halvtid och har gjort i snart 2 år, nu ser hans jobbsituation annorlunda ut och han måste jobba mera. Vi måste be en tant i kommunen om lov om vi behöver mer dagistid, så eftersom vi trott att hon skulle gå 15 timmar länge till så förvarnade vi dagmamman, då fick vi den här reaktionen som jag tycker är, för Mios del, rätt trevlig. Verkligheten kommer INTE att se ut så. Jag har varit en stor dagisförespråkare och Felix har gått på 3 olika dagisar. Jag har hela tiden varit ensam med honom och jobbat heltid eller pluggat. Jag tror han ibland, ytterst sällan kommit upp i 40 timmar vecka. Han har också haft mycket ledigheter. Mio kommer inte att vara mer än nödvändigt på dagis :lol: Men min situation gör att jag ensam inte kan ta hand om henne några längre stunder, tyvärr i mitt värkande mamma hjärta. Men jag vet också att hon har det bra där hon är och blir respektfullt bemött och får lära sig nya saker, då blir det lättare.

Nu ska jag gnälla lite på den här kroppen jag bor i :cry: Jag ska byta rum med Mio och vårt sovrum nu när Mio och Pappan är på gotland, men gud :cry: 5 minuter plockar jag sen måste jag vila, plockar några minuter igen sen vila, det är lätt att hamna i självömkan och tycka synd om sig själv i såna lägen, jag tycker ju att det är så roligt, så orkar jag inte :cry: Dessutom så vet jag ju hur jag kommer att må i morgon om jag gör för mycket idag. Jag har 3 dagar på mig och ska i helgen få hjälp av Felix :wink: Men fy så trist det är, jag vill ha min kropp tillbaka.

Snart kommer min mamma hit :shock: :lol: :roll: blandade känslor :lol: :lol: vi ska gå på stan och sen i kväll ska vi på Felix produktion.

kramar

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hallå i värsta värmen!!
Inväntar värmlandsbesök, dvs päronen. Bakat rabarber och hallonpaj med nötter i. Glömde dock bort den en stund då jag låg i hängmattan men det går nog ner...hm...barna sover och mamman har ägnat sig åt lite städning, känns iaf jättebra när man gjort det. Maken ställde sig och slipade ytterdörren o oljade in den sen, hur fin som helst. Man får visst lite extra energi när solen skiner.

Tack för omtanken Ida, Caesar mår lite bättre men ÄR gnällig och känslig som en pms-kvinna. He he. Han vill mest kramas o pussas o det gör hans mamma så lycklig, spontana pussar från en 2 åring är guld värt.

Jag blev också nyfiken Kiki ang Mio och dagmamman - hur tänker ni göra?

Borde beställa tid hos frissan men inser att jag inte har råd så kalufsen får hänga med ett tag till. Det är bara det att jag får hår som svinto efter ett tag. Maken klippte mig en gång, men det gör jag ALDRIG om, ALLT typ åkte av, så jag fick gå omkring med en scarf om huvudet, och då sommarjobbade jag som servitris, så pinsamt. Maken var arg på pappan o jag fick lida för det...ha ha, nu kan man skratta åt det men då var jag ARG som ett bi. :twisted: Tacka vet jag utbildade frisörer.

Kram kram
Linda
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Känner bara så här - jag skulle vilja vara hos dig Kiki o hjälpa dig med allt o skratta med dig o lyssna på bra musik o äta kanelbullar som du egentligen inte borde äta men inte kan låta bli, o dricka kaffe som är värsta giftet men som är riktigt gott...o så är jag så långt bort. Här kommer en stor kram. Prioritera nu Felix uppsättning!
Möblera om o fixa kan du gör anär maken är tillbaka väl?! :wink: :shock:
kiki

Inlägg av kiki »

Jag är helt euforisk (stavning kontroll :?: :?: :?: ) vilken föreställning jag varit på helt otroligt. En helt vanlig skolklass sätter upp en musikal som hade platsat var som helst, helt enormt. Det är många duktiga sångerskor och dansare i klassen och det märktes det var världsklass verkligen. Jösses, jag känner ju de här ungar sen 10 år så jag kände som de var mina allihopa, jag grinade hela tiden, helt underbart. Alla var så glada och lyckliga efteråt så mycket kärlek ojojojojo, Felix var ljudtekniker tillsammans med ett proffs och skötte sig exemplariskt.

Jösses vad stolt jag är nu, jag vill att ni alla ska följa med i morgon kl 9 då de ger den sista föreställningen.

kramar
Kristina

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Här sitter jag och väntar på TorpSara :lol:

Social delaktighet
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

God morgon allihopa!

kiki, då förstår jag det där med dagmamman. Självklart är det ju super om Mio får det bra där när du måste göra annat. Har man inget val så låter ju det här som det bästa allternativet. :wink:

Vad roligt med Felixs uppsättning, att det var så lyckad. Själva hade vi rockkonsert här innan frukosten. Är för roligt att höra de stora barnen sjunga på engelska och franska, låter så söt men inte riktigt klokt. Svårt att hålla sig för skratt. Lillbus satt och diggade ivarjefall så det var lyckat. :lol: :lol:

Jag kanske är lite trög, men varför sitter du och vänta på TorpSara? :roll:

Gotlandsmamman, ha det nu så trevligt när du har besök. Koppla av och unna dig att sitta ner ibland. :wink:

Imorgon ska jag packa in alla barna i bilen och åka till min systeryster i Uppsala. Ska bli så roligt. Saknar henne faktiskt en hel del :heart: . Förut bodde hon också i Vaxholm och då kunde det bli en spontanfika då och då. Lite svårare nu men det är klart att det inte är omöjligt. :wink:

kramar :heart:
Ida

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

ilindstrom skrev: Jag kanske är lite trög, men varför sitter du och vänta på TorpSara? :roll:
:lol:Time will tell :lol: haha, vi pratade gotland i en annan tråd och eftersom vi här håller på att rådda ihop en träff så väntar jag :lol:

Krumel, vad kul om också du kan komma till gotland, vi bor väldigt litet och dessutom har vi snickare där hela sommaren så jag kan inte erbjuda boende. Jag vet att MsSophie ska bo hos Gottis. Det finns mycket att hyra av olika kvalitet och prisklasser, vi bor i Anga på östra gotland 3.5 mil från Visby, hoppas ni hittar ngt i närheten av oss :lol: :lol: :lol:

Nu har jag varit på föreställningen igen :lol: lika bra idag, helt fantastiskt.

Kristina

Social delaktighet
dukat

Inlägg av dukat »

Hej

Jag kanske ska sluta att bara "tjuvläsa" och ta mig i kragen och skriva lite också. Det är så trevligt att läsa lite om vad ni alla har för er.

Sommarvärmen har kommit till Dalarna och i kväll blev det färska jordgubbar till kvällsmat (belgiska men ändå :wink: ) - premiär för i år.

Delar just nu veckorna hemma med min man så jag är hemma mån-ons och får jobba tor-fre och han tvärtom. Fungerar kanon och jag slipper klättra på väggarna hemma.

Svårt det där skulle vilja vara en sån mamma som trivs hemma och tycker absolut att grabbarna ska få vara hemma mycket men samtidigt så mår jag så dåligt om jag inte får jobba. Hoppas vi kan fortsätta som vi gör nu även till hösten men det är inte klart än.

Krümel: Det var trevligt att träffas - vill och kan du ses igen så hör av dig.
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej!

Välkommen till denna tråd dukat! Va roligt att någon ny hittar till Tinis tråd!! och från DALARNA dessutom...då blir ju jag genast nyfiken vart du bor exakt och så...????? :lol: :wink:

Själv hade vi en lång men härlig dag med hela familjen, liten kusinträff och badhus i Borlänge, mycket trevligt!!!

SKulle också vilja träffa er alla men tror tyvärr inte tiden räcker till riktigt, lite långt till Gotland,synd :cry:

Det blir ytterst lite datortid nu när solen visar sig och värmer så härligt men jag hinner läsa i alla fall!

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!!
Kram
dukat

Inlägg av dukat »

KajsaIE: Bor i Borlänge.

Lite trött idag - minsta killen är förkyld - hostar och snorar och tyckte att det var svårt att sova inatt. Han var nog också trött för vi fick väcka honom efter nästan 2.5 timmes middagssömn. :sleep:

Annars är han på förvånadsvärt gott humör och har precis kommit på hur man drar sig framåt i livet. Lyckan är total :D

I kväll blir det grillning =P~ Enkelt sätt att laga mat på tycker jag.
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"