ilindstrom skrev:
kiki, har nu funderat ett varv till på det du skrev i ditt förra inlägg. Hoppas du tar det här på rätt sätt men jag kan inte riktigt förstå din tanke om att Mio behöver 30 timmar hos dagmamman för att hon är viktig där. Hon är väl mest viktig och behövd av familjen? Hon är ju inte ens två år. Hon kommer ju att tillbringa lika mycket vakentid hos dagmamman som med er i veckorna. Sedan förstår jag om ens liv ser ut så att man måste ha 30 timmar i veckan så det är absolut inget påhopp. Hoppas du förstår det. Men jag blev lite nyfiken på hur du resonerar kring det här. Kram, kram och hoppas du inte blir arg.

Inte tar jag illa upp

Nu var det ju Dagmammans reaktion jag berättade om

Att hon får Mio att känna sig viktig där, det var poängen. För visst är hon viktigast här, för oj vad mycket hon har att stå i, örontops ska delas vareviga morgon till höger och vänster så att alla öron blir rena, diskmaskiner ska tömmas, tvätt ska hängas, Mamma ska väckas, ja du ser hårt jobb är det.
Nu lite försvar

Meningen är att jag ska börja arbetsträna i höst, hur det nu ska gå till

+att jag ska påbörja en långsiktig terapi. Erik jobbar just nu halvtid och har gjort i snart 2 år, nu ser hans jobbsituation annorlunda ut och han måste jobba mera. Vi måste be en tant i kommunen om lov om vi behöver mer dagistid, så eftersom vi trott att hon skulle gå 15 timmar länge till så förvarnade vi dagmamman, då fick vi den här reaktionen som jag tycker är, för Mios del, rätt trevlig. Verkligheten kommer INTE att se ut så. Jag har varit en stor dagisförespråkare och Felix har gått på 3 olika dagisar. Jag har hela tiden varit ensam med honom och jobbat heltid eller pluggat. Jag tror han ibland, ytterst sällan kommit upp i 40 timmar vecka. Han har också haft mycket ledigheter. Mio kommer inte att vara mer än nödvändigt på dagis

Men min situation gör att jag ensam inte kan ta hand om henne några längre stunder, tyvärr i mitt värkande mamma hjärta. Men jag vet också att hon har det bra där hon är och blir respektfullt bemött och får lära sig nya saker, då blir det lättare.
Nu ska jag gnälla lite på den här kroppen jag bor i

Jag ska byta rum med Mio och vårt sovrum nu när Mio och Pappan är på gotland, men gud

5 minuter plockar jag sen måste jag vila, plockar några minuter igen sen vila, det är lätt att hamna i självömkan och tycka synd om sig själv i såna lägen, jag tycker ju att det är så roligt, så orkar jag inte

Dessutom så vet jag ju hur jag kommer att må i morgon om jag gör för mycket idag. Jag har 3 dagar på mig och ska i helgen få hjälp av Felix

Men fy så trist det är, jag vill ha min kropp tillbaka.
Snart kommer min mamma hit

blandade känslor

vi ska gå på stan och sen i kväll ska vi på Felix produktion.
kramar