hälsningar
Ida
Du kan bara ge honom förutsättningarna, inte sova åt honom. Det kan han bara göra själv. Så fortsätt att erbjuda honom att sova, så tror jag att poletten trillar ner. Om inte annars så får han en liggande vila, eller gormar han och för rövare?Malte låg vaken 1,5 timme i mörkt rum idag igen Känns som detta är en ny fix idé? Innan höll vi på 2 timmar varje dag att försöka få han att ligga kvar i sängen (leka polis hjälpte INTE) Och nu när vi byggt om sängen, så vägrar han sova.... vad ska man göra
Samma problem här. Det bästa är nog om daglurarna kan tas ute i skuggan, men det är ju svårt med Maltes vila.Har du annars något bra tips mot värmen? Idag sov inte Leo sin sena em-vila och det känns som det var för att det var så varmt? Och det ska ju bli en supervarm sommar sägs det
Vi har köpt en sele på en barnvagnsbutik och selar honom helt resolut på luren... Vi har fäst den med lagom långa remmar så han kan ju röra sig, lägga sig på sidan, tom ställa sig på knä, men inte falla ur... Det är jättebra även när han åker vagn vaken, vi kan sela honom sittande eller han kan stå på knä framvänd. En sele går på typ en dryg 100-lapp...En sak som bekymrar är att han har börjat hiva sig upp från kanten och han kan lätt hiva sig över kanten och trilla ner på marken, hur gör ni??
Precis så skulle jag gjort om vi var två vuxna. Om jag var själv så skulle jag ta tvillingvagnen och prommenera dem till sömns, alternativt lagt Leo att somna i stillastående vagn och därefter prommenerat Malte till sömns eftersom han inte är van att sova i vagn.Imorgon tänkte jag ta Leos vagn så Leo får sova där, sen har mamma en sulky som jag tänkte försöka lägga Malte i, vad tro ni? Är ni själva alltid hemma