Hejsan!
Jag har en son på snart 5 månader och jag funderar på att köra sova-hela natten kur snart. Ett problem är dock att jag sällan får i honom tillräckligt med mat på dagen för att han ska hoppa över nattmålen (2 st). Han äter ersättning men jag får i honom max 350 ml per dag (har provat olika sorter) + så mycket mat han vill äta till lunch (och det är MYCKET:) och en stor portion gröt på kvällen (BVC sköterskan sade att jag kunde börja ge honom vanlig mat "snabbt" eftersom han gillar den så mycket bättre än ersättningen).
Jag har försökt standardmodellen flera gånger men han äter en gång och så vägrar han äta inom en timma igen. Han slår bort flaskan och skriker....(har märkt att han äter något bättre när han får blicka ut mot rummet eller på offentliga platser där det finns mycket att titta på -KONSTIGT..) Sen vill han ha mat igen 3 h senare istället. Har även provat "ömma järngreppet" men han är nöjd efter sina typ 100 ml. (Han äter dock 150 ml under sitt ena nattmål...) Så jag vet inte riktigt om jag vågar mig på att ta bort nattmålen eftersom jag inte får i honom tillräckligt på dagen. Han går upp i vikt son han ska - ligger på normalkurvan. Och är oftast på strålande humör Vad tror ni?
Standardmodellen?
-
Gäst
-
Gäst