I väntan på oktober

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och så får man hoppas vädret är skapligt varmt och skönt ända in i oktober, för jag lär väl gå i sandaler till dess.
:lol: :lol: :lol:

Kram Jannika
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Måste ventilera lite bara :D :D :D

Jag fick ett samtal från Barnmorskan idag. I samband med NUPP-testet lämnade jag ju ett blodprov oxå. Och idag fick jag alltså svar på det. Riskvärdet för att jag ska bära på ett barn med Downs minskade ytterligare i och med blodprovet. Jösses vad skönt det var att höra det!!! :D :D Är så lättad och glad. Bara att vänta vidare och vi kommer INTE att gå vidare med FVP.
Nu känns det som om man äntligen kan plocka fram alla VERKLIGA känslor och förväntningar inför det nya lilla livet i magen. Jag har nog förträngt det litegrann och inte vågat hoppas för mycket. :D :D :D

Sommarsoliga kramar från Mari! :heart: :heart: :heart:
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Åh va härligt med sådana glädjande besked! Är så glad för er skull!

:heart:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad skönt att allt ser bra ut, hoppas du får må bra nu resten av gravven :!:

:heart: Kramar från Mia - och HÄR är det inte tal om nån sommarsol, snarare nästan minusgrader och nordanvindar :evil: ...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

miar70 skrev:Vad skönt att allt ser bra ut, hoppas du får må bra nu resten av gravven :!:

:heart: Kramar från Mia - och HÄR är det inte tal om nån sommarsol, snarare nästan minusgrader och nordanvindar :evil: ...
Jag mår oförskämt bra just nu! :D Om man räknar bort foglossningen och jättesvullna fötter! :lol: :lol: Men det är ju bagateller i sammanhanget. Huvudsaken att Älvan mår bra.

Hoppas ni oxå får njuta av sommar och sol snart. Här finns inte ett moln på himlen och fåglarna kvittrar som besatta därute. :D

Kramar Mari
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Kram till lilla Älvan i magen. Så skönt att allt ser bra ut på alla prover. Ja då är det dags att börja NJUTA. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Jag har haft foglossning sen v 6 så vi kan bilda klubb!

Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej älvans vackra blomknopp!

Supertips vid foglossningar - ät magnesium :!:

Det har hjälpt mig, se min lååånga tråd här:

:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11744

Hojta om du inte orkar bläddra så ska jag se om jga kan leta rätt på stycket om magnesium..

:D

/Fjällmor
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Fjällfolket skrev:
Hojta om du inte orkar bläddra så ska jag se om jga kan leta rätt på stycket om magnesium..

:D

/Fjällmor
Jag hittade det! :D Det är ok att äta magnesium när man är gravid då? Det verkar helt klart intressant. :D

Kram Mari
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Liten uppdatering igen. :D

Hej allihopa! Hoppas ni har det bra! :D Har varit lite "off" ett tag. Det har ju varit så underbart sommarväder så man har ju inte direkt haft lust att sitta inne vid datorn.

Är i v 22+2 idag och har tydligen en liten vilde i magen. Konstigt det där i v 20 kände jag nästan ingenting men nu helt plötsligt känner jag fosterrörelser nästan hela tiden. :D :shock: Vad månde bliva? :lol: Nu väntar man på nästa kontroll hos BM om ca två veckor. Vill ju lyssna på lilla Älvans hjärta.

I helgen har vi haft studentkalas. En av döttrarna tog sin examen, en riktig rysare. Jag blir ju så himla blödig, stod och bölade när de "sprang ut". Tur jag hade solbrillorna på mej. :lol: :lol:

Nej, nu ska jag ut i solen igen. Minstingen vill ut och gräva i sandlådan. Och åka "jusstana" (rutschkana). Pippi!!! skriker han när han åker ner, som då betyder jippi!!! hahaha!! De små älsklingarna och deras uttryck kan ju få en att bli tårögd bara det. :lol:

Ha de gott!

Kramar/Mari
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej!

Vad roligt att allt känns så bra! Och visst är det häftigt med fosterrörelser? Det är då man blir gravid på ett mer konkret sätt, tycker jag. Då fattar jag ordentligt vad som händer. Lynnig kan man ju vara ändå och tjockare händer det ju också att man blir, utan att vara gravid! :wink:

(Känner lite då och då att det sprattlar till i min lilla putmage också, men det dröjer innan det kommer loss ordentligt.)

Vad spännande att fira en student och att samtidigt ha en liten i magen! Helt förståligt att tårarna stod som spön i backen! Det hör ju liksom till!

Du fortsätter att vara min idol!! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

ÅsaB skrev:Hej!

Vad roligt att allt känns så bra! Och visst är det häftigt med fosterrörelser? Det är då man blir gravid på ett mer konkret sätt, tycker jag. Då fattar jag ordentligt vad som händer. Lynnig kan man ju vara ändå och tjockare händer det ju också att man blir, utan att vara gravid! :wink:

(Känner lite då och då att det sprattlar till i min lilla putmage också, men det dröjer innan det kommer loss ordentligt.)

Vad spännande att fira en student och att samtidigt ha en liten i magen! Helt förståligt att tårarna stod som spön i backen! Det hör ju liksom till!

Du fortsätter att vara min idol!! :D
Jo tack! Jag slutade röka innan jag blev gravid och svällde upp som en ballong. :shock: Nu ser jag ut som om jag ska ha när som helst. :lol: En elefantbebis kanske???

Ja jösses så känslosam man kan bli. Fast ja är iofs sån annars oxå, mina tonåringar bara himlar med ögonen åt mig. Hahaha!

Och det där med fosterrörelser är ju helt enormt, tom gubben har sett på utsidan att det guppar ibland. Då blir det ju plötsligt mer verkligt för honom oxå. Han behandlar mig som prinsessan på ärten, hämtar, bär, fixar och donar. Guuud! så bortskämd jag blir! :wink: :lol: :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Oj, v.22+2, snart går du ju om mig ju :lol:

Hur går det med foglossningen :?: Själv äter jag magnesium varje dag, precis som fjällmor gjorde. För egen del håller det värken i schack. Skall till BM nästa vecka och även dubbelkolla med läkare där ang dosen. Fast jag åt hela förra graviditeten utan att fråga nån... 8)

:heart: Kram från Nancy
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Nancy skrev::D Oj, v.22+2, snart går du ju om mig ju :lol:

Hur går det med foglossningen :?: Själv äter jag magnesium varje dag, precis som fjällmor gjorde. För egen del håller det värken i schack. Skall till BM nästa vecka och även dubbelkolla med läkare där ang dosen. Fast jag åt hela förra graviditeten utan att fråga nån... 8)

:heart: Kram från Nancy
Det där med foglossningen är konstigt, jag är plötsligt bättre. :shock: Vet ärligt talat inte vad jag gjort, eller inte gjort... :? Nu har jag mest besvär från ligamenten, kan göra så ont ibland så jag vill skrika... :( Det växer väl en hel del nu.

Men vad bra att magnisiumet funkar för dej, ska hålla det i minnet om fogarna börjar bråka igen. :D

Kramar från Mari
Marisch65
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Uppdatering igen... :D

Hej alla!

Nu har jag varit på min första kontroll på MVC. Allt såg bra ut förutom blodvärdet som sjunkit lite. Så det blir att ta till järntabletter nu då. Hjärtljuden låg på 140 slag/min och lät väldigt bra. Har fått en riktig kula nu, och måttet ligger närmare övre kurvan än medelkurvan.

Har kommit till v 26 och det är full rulle därinne. :D Tänk, "bara" 14 veckor kvar. Börjar nästan få kalla fötter, lite nervös blir man allt inför vad som komma skall. :shock:

Hoppas ni har det bra!

Kram Mari. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"