Väntar min tredje i slutet av maj och funderar nu förstås mer och mer på själva förlossningen, något som jag känner mig väldigt förväntansfull och peppad inför.
Oroar mig inte särskilt mycket, förutom för en enda sak - att jag inte ska hinna in till BB i tid. Har 25 minuters bilväg ungefär.
Med 2:an gick det nämligen väldigt snabbt på slutet, vattnet gick i bilen och jag fick krystvärkar, var fullt öppen då jag kom in till BB och hann i princip bara upp i sängen så var det klart. Lite väl dramatiskt för min smak, även om jag kände mig grymt pigg och fräsch efteråt förstås...
Jag hade endast lite småmolande värk som kom och gick i ca 12 timmar innan det så att säga blev bråttom , oregelbundna och varierande starka värkar som man egentligen undrade gjorde nån nytta just vid tillfället (efteråt förstod jag ju att de hade gjort viss verkan
Så nu undrar jag ju förstås mycket kring om det kommer att gå ännu snabbare denna gång?? Ingen kan ju förstås ge nåt svar på det, men man kan ju spekulera...Min barnmorska sa att jag nog borde åka in direkt vid första värken, men om det börjar lika vagt och oregelbundet denna gång så känns det ju på nåt vis fånigt att kasta sig i bilen direkt. För det kan ju lika bra dröja många timmar till...och så kul är det ju inte att vanka omkring på sjukhuset i onödan.
Hur skulle ni ha resonerat?
Ska kanske ringa förlossningen redan nu och diskutera saken med nån barnmorska funderar jag.
Vore kul att få lite åsikter kring detta...Finns kanske fler som varit med om liknande snabba förlossningar?
Ha det bra, och tack för ett bra forum!! Kram.