Dock har vi lite problem eller osäkerhet även fast vi läst Anna wahlgrens bok samt DVD.
Har förstått att man ska få barnet att skratta i sängen innan man nattar?
Jag kan lätt få Amanda glad efter sista bröstet 18.45(läggdags 19.00) utanför sovrummet men så fort hon kommer in i rummet och mörkret och nån av oss säger godnatt så börjar skriken
Lägger ner henne distinkt o justerar alla delar, måste buffa och solfjädra om vartannat för att överhuvudtaget få henne att ligga kvar och lugna ner sig.
Därefter ut med ramsan eller två varv. Då börjas det skrikas igen som är argt.Allt som allt har det de sista tre nätterna tagit 25-30min med läggningen vilket väl är ok? men skulle gärna vilja få mer kraft i ramsorna
Lite frågor:
-ska man då gå in och lugna ner henne direkt med buff/fjäder om hon låter arg(fjädern funkar inte själv verkar det som när hon är som argast). Anna har skrivit att hon aldrig skulle låta barnet skrika har jag för mig?
-Eller ska man gå därifrån och låta henne skrika ett tag och i så fall hur länge?
-Sägs ju att man ska "lyssna" på barnet och inte ramsa mer än man är tyst, men finns det några fler tips om när och hur ofta man ska ramsa?
-Enligt Anna Wahlgren så är tanken att barnet den 3 och 4:e natten ska somna med hjälp av ramsan
-Amanda har nu sovit 9h isträck men har vaknat i vargtimmen, spelar det nån roll om man försöker lägga henne tidigare?
Oj oj, vad många frågor man har i dessa dagar och långa nätter.....skönt att veta att vi är fler om detta och att Anna's bok och DVD är så grymt bra!
/Fredrik & Linda