Pust, nu ligger båda och sussar. Lovisa brukar vi ju lägga vid 18:30 men Hannes fick tidigare läggning eftersom han trots förutsättningar inte sov en minut av sin em-lur på 45 minuter. Han klarade det fint fram tills det var dags för kvällsmat. Då blev det lite jobbigt

men han fick i sig det mesta iallafall. Sen fick jag blidka honom i omgångar med amning medans jag läste för Lovisa och borstade tänder osv. Ska bli skönt när mannen är tillbaka på lördag.
Jag fattar inte varför han inte bara lutar sig bakåt i vagnen och vilar lite när vi är ute och går. Nej, sitter framåtlutad och grejar och har sig. När jag lite milt föste honom bakåt så gallskrek han. Det kanske är så särksilt när han är så trött. När han är lagom trött kan han bara slockna liksom. Samma med bilen.
Hursomhelst var vi på en liten promenad med dubbelvagnen till en lekplats lite längre bort. Lovisa småsprang nästan hela vägen! Ovanligt för henne men jag kan ju förstå att man får spring i benen i det här vädret och med nya springskor som hon fått av farmor. Hannes var iallafall helnöjd på lekplatsen och Lovisa också. En bekant bor där och hon kom dit med sina båda barn efter dagis också. Vi har nog inte träffats på ett år tror jag så det var kul att prata lite.
Och Tinis, håller med Gottis, vi klarar oss inte alls utan dig! Inte lika bra iallafall. Sådär som ni gjorde med lilltjejen inatt har vi också gjort några gånger.

Mysigt ett tag och sen inte så kul... Men Lovisa har faktiskt kunnat vela lägga sig själv i sin säng. Hon har tydligen också tyckt att det är lite jobbigt. Men nu var det länge sen det hände.
Dessutom.
Tinis skrev:Fort och fel och ibland resultatet i soptunnen.
Det är ju huvudet på spiken!
Kiki: Vad häftigt! En sån säker sovare har nog inte jag fått till faktiskt. Jag är nog lite för flexibel (småslarvig kan man också kalla det) för att få en liten skalman. 8)
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.