Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hallå i vårsolen!

Det är bra att ni klarar er utan mig, för snart blir jag ouppkopplad under flera veckor. (Inte klara er FÖÖÖR bra bara!!! [-X :wink: )

Inatt hade vi det lite spännande. Lillan vaknade och GALLSKREK! Det har inte hänt på typ 5 månader. Så jag gick såklart in och jisses vad det klamrades fast. Mamman tappade totalt huvudet och bar med sig lilla barnet till sin säng. Gudars vad gosigt. Jag höll på att gå åt av kärlek till den lilla varma goa kroppen, den stinkande gosgrisen och allt.... i sådär 30 min... :roll: . För sen började lillan krypa runt, dra pappa i håret, skratta högt, ställa sig upp och kasta sig ner i sängen... :shock:. Då fick jag nog och dumpade henne i SIN säng igen. My God!!!! Som hon gastade! Tvärförbannad så att hon klöktes. Det blev ganska många ramsor där innan hon lugnade sig och somnade om (tror jag det efter den totalförvirringen... :oops: ). Hmmmm, nästa gång blir det snabbt in och kolla läget, lägga ner och så ut med ramsan.

Krümel, skrattar gott åt dina sybestyr. Kunde verkligen varit jag! Otålig är bara förnamnet. Fort och fel och ibland resultatet i soptunnen. :oops:

Kiki och Gotlandsmamma: Ha det sååååå underbart! Jag vill också vara med! Kan inte låta bli att skratta åt det gamla felskrivna "Kacka böcker" från Surödletråden. Så kacka inte Kikis soffa bara, Gotlandsmamma! :lol:

Varma kramar!
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: :lol: :lol: Jag fastnade vid datorn och läste Mios horoskop, Mio satt i stolen framför mig och kollade MoraTräsk, plötsligt kollade jag på klockan, oj den var 12.00 jag flyttade datorn och fick syn på Mio som sov :sleep: är man SS så är man. kl 12 sover man oavsett var man är :lol: lyfte in henne i sängen och hon sov vidare :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Japp, fattar mamman dåligt eller??? :lol: :lol: :lol:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Gottis säger bara - ni gör mig gladare (för i grund o botten är jag GLAD ju). Men med er känns det klockrent härligt!
kiki, underbar läsning! Det ska bli såå spännande å få träffa Mio. Oh yeah!
Tinis - vi kommer INTE klara oss bra utan dig. Du fåra llt anlända till nåt bibliotek på Öland o säga hej till oss från allmän dator. Så det så!

Nu väntar brassestolen innan jag far, med bicicleta, till kindergarten. 8)
Krümel

Inlägg av Krümel »

Pust, nu ligger båda och sussar. Lovisa brukar vi ju lägga vid 18:30 men Hannes fick tidigare läggning eftersom han trots förutsättningar inte sov en minut av sin em-lur på 45 minuter. Han klarade det fint fram tills det var dags för kvällsmat. Då blev det lite jobbigt :roll: men han fick i sig det mesta iallafall. Sen fick jag blidka honom i omgångar med amning medans jag läste för Lovisa och borstade tänder osv. Ska bli skönt när mannen är tillbaka på lördag.

Jag fattar inte varför han inte bara lutar sig bakåt i vagnen och vilar lite när vi är ute och går. Nej, sitter framåtlutad och grejar och har sig. När jag lite milt föste honom bakåt så gallskrek han. Det kanske är så särksilt när han är så trött. När han är lagom trött kan han bara slockna liksom. Samma med bilen.
Hursomhelst var vi på en liten promenad med dubbelvagnen till en lekplats lite längre bort. Lovisa småsprang nästan hela vägen! Ovanligt för henne men jag kan ju förstå att man får spring i benen i det här vädret och med nya springskor som hon fått av farmor. Hannes var iallafall helnöjd på lekplatsen och Lovisa också. En bekant bor där och hon kom dit med sina båda barn efter dagis också. Vi har nog inte träffats på ett år tror jag så det var kul att prata lite.

Och Tinis, håller med Gottis, vi klarar oss inte alls utan dig! Inte lika bra iallafall. Sådär som ni gjorde med lilltjejen inatt har vi också gjort några gånger. :lol: Mysigt ett tag och sen inte så kul... Men Lovisa har faktiskt kunnat vela lägga sig själv i sin säng. Hon har tydligen också tyckt att det är lite jobbigt. Men nu var det länge sen det hände.
Dessutom.
Tinis skrev:Fort och fel och ibland resultatet i soptunnen.
Det är ju huvudet på spiken! :? :lol:

Kiki: Vad häftigt! En sån säker sovare har nog inte jag fått till faktiskt. Jag är nog lite för flexibel (småslarvig kan man också kalla det) för att få en liten skalman. 8)
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
kiki

Inlägg av kiki »

Idag bajsade Mio på Toa :lol: :lol: hon gick runt och små fes :lol: luktade pyton, då sa jag -ska vi gå och bajsa på toaletten :?: Svaret var lite överaskande :shock: ja, med lätta steg traskade hon iväg till toan, en bok om vildabebiresan och mig på pallen brevid så bar det av, hon tittade ner brevid stolen något förundrad och letade efter bajset. Sen vinkade vi glatt hejdå när vi spolade. :lol:

så kan det gå

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Hela dagen har jag tänkt - ikväll ska jag testa min dvd med poweryoga som jag aldrig gjort förut...men jag ids inte. Ringde en kompis o babblade i stället. Men jag har cyklat minst en timma idag, så jag ska väl vara nöjd plus rensa ogräs, promenad till havet o kasta sten med kidsen och så. Men ändå, tanken var god...
Jag har värsta i-landsproblemet. Jag vet ej om jag ska bli medlem på ett träningsställe i Visby, det ksotar 390 kr/mån. Jag ÄLSKAR att träna, men jag undrar om det är värt det...klart det är, jag fattar INTE varför jag inte får tummen ur. På tisdag morron ska det bli av. Så det så. Ni må förhöra mig!
Jag har tänkt å träna där 2-3 ggr/vecka, plus ashtangyoga en gång i vecka. Plus all min cykling då. Så är jag idrottslärare. Ni förstår. Eller inte. Knäppt.

Mina halvaraber är så söta. Deras händer är SVARTA av all sol. Mammans också. De blir nog som pepparkakor i sommar.

kiki, hur tar jag reda på busstider från Sthlm till Norrtälje? Är det SL?
Heja Mio - starkt jobbat!

Nu ska jag läsa min bok. På återseende! :wink: :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ni som Pea-kursar:
Hoppas kursen blir givande även den här helgen!! :D
Gotlandsmamma

Å, tack Jenny! Tack för din omtanke. Jag tror att det kommer bli en mkt bra, givande dag! :thumbsup:
kiki

Inlägg av kiki »

JennyH skrev:Ni som Pea-kursar:
Hoppas kursen blir givande även den här helgen!! :D
Tack :heart:

Gottis, bussen heter 676 och går från tekniska högskolan. Var 10'e minut sen var 7'e och tillslut var 5'e så du behöver inte passa någon. Men köp dygnskort i nynäshamn och ta pendeln därifrån då spar du in busspengen för gotlandsbussen, det tar ju längre tid men kan vara värt. Du kan komma när du vill, ju förr desto bättre :heart:

Vad har du för preferenser vad gäller maten :?:

Gud vad kul det ska bli :lol:

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Perfekt, ska kolla upp tiderna med färjan o buss o så...tjo ho.
Å du, jag äter ALLT, inte surströmming men allt. T o m njurpaj har jag ätit. Jag är inte kyndig för fem öre. Jag älskar mat! Å yes. Det ska bli hur kul som helst. Jag lovar att ringa när jag är på G! :D

Jag som skulle läsa i min bok...så sitter jag här...nån som känner igen sig???
Gotlandsmamma

WOW NU HAR TINIS KACKELTRÅD PASSERAT 1000 INLÄGG. IMPONERANDE JU! :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj, grattis till oss kacklare (Och Mio kackare :lol: )!

Gottis, du börjar bli värsta coachen. Bra jobbat, tjejen! :D

Jag vill höra mer om det där kursandet någon gång. Återkommer när det finns plats i.... eh... hjärnan.

Nu har jag beställt "The Secret", boken alla talar om. På Öland då ska det ske, det mesta jag inte prioriterar för tillfället: Se på TV, sy, läsa... 8) Har ni läst den?

Gonattkramar, wherever you are (det ÄR så snyggt eller hur? Och världens bästa serie... tyckte jag då i alla fall. Ni såg väl?!)
Gotlandsmamma

Idag blir det invigning av riktiga grillen - kycklingspett med cous cous blir det till middag! Solen är såå härlig.
Jag cyklar som aldrig förr o varje gång jag kliver upp på cykeln känner jag mig så jäkla lycklig och nöjd. Min Bettan är så grann!
I morrn kl 07 går båten. Då ska jag sitta i lugn o ro o läsa kurslitteratur o dricka...java så klart. Och så ska jag sova på kikis soffa fre-lör. Lyllos mig!
Hoppas att hennes man vill dricka en skvätt vin med mig!

Min man går runt i trädgården med bar överkropp. Mamma mia vad jag vill borsta tänderna då. :roll:

Vi hörs! 8) :wink:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Mio, vilken tjej!
:D Vi började faktiskt väldigt tidigt med att erbjuda pottan och Lovisa bajsade ofta på den redan från ca 5 månaders ålder. Men sen när hon började krypa vid 7 månader var det svårt att sitta still. Men en kompis följde vårt initiativ och hennes son har i princip sen dess alltid bajsat på toa. Däremot är han inte torr än fastän han är drygt 3. Men det är väl inte så ovanligt nuförtiden?

Gottis: Oj, bar överkropp! Det händer aldrig här. Mannen är blond och blåögd och är livrädd för att bli solbränd. Han tar aldrig av sig t-shirten om han inte ska bada typ. Det är väl vettig eftersom han har en massa födelsemärken men synd, tycker jag... :wink:

Själv vet jag att jag inte skulle utnyttja det där träningskortet så jag kan inte ge några råd. Men så är idrottslärare bland de sista yrkena jag skulle välja också. Min enda tvåa på gymnasiet. 8) Kan kanske bero på det faktum att jag tex inte hade ett enda friidrottsresultat.
Fast aerobics och yoga och sånt tycker jag är kul. Var väldigt ihärdig när jag pluggade. Men nu tar jag mig inte tiden att åka iväg nånstans. Jag har kört lite poweryoga själv efter en bok och DVD och det är ju himla bra, inte minst för smidigheten. Känner att jag skulle behöva det nu för jag är så himla stel i ryggen.

The Secret har jag inte läst men väldigt mycket annan sån literatur, om man säger så!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"