Jag har skrivit tidigare under http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1997 men tyvärr har vi fortfarande samma svårigheter.
Jag vet verkligen inte mer vad jag ska göra. Jag känner mig stressad för jag vill ju att hon ska må bra. Jag håller mig vid marginalkvarterna och väcker henne även om hon bara har sovit i 20 minuter, men hon blir såååå ledsen och gråter och är på dålig humör i minst en halv timme. Oavsett om vi tar det lugnt eller om vi sätter igång direkt med vår "verksamhet".
Hon får hur mycket som helst aktiviteter på förmiddagen och hon är riktig trött men ändå hoppar och studsar hon omkring i sin säng, sjunger och pratar. Hon ställer ju inga frågor, därför känns alla åtgärder (ramsan, solfjäder) helt fel
I natt somande hon (ialla fall hörde jag henne inte mer) runt kl. 21:00. Hon nattas kl. 20:00. Sen var jag uppe på toa vid 3:15 och då hörde jag henne prata och sjunga i minst en halv timme. Kl. 7:00 när jag vaknar pratar hon också och min man hörde henne prata mycket strax innan kl. 6:00. Det visar ju att hon inte har sovit speciellt mycket under natten. Men ÄNDÅ lägger hon inte ner sig vid middagsluren för att vila utan fortsätter med hoppandet och studsandet. HUR SKA JAG HJÄLPA HENNE
Jag brukar vila själv utanför hennes rum på vardagsrumssoffan. Är ju i 8:e månad gravid och behöver vila. Idag, då jag hör henne hur hon andas mycket ansträngt går jag upp och kikar in i hennes rum (utan att hon ser mig!!!) och då ser jag att hon var på väg att klättra ut ur spjälsängen
HUR GÖR MAN DÅ??? Hon är ju för liten, d.v.s. hon kommer slå sig jättemycket om hon lyckas ta sig över.
Snälla, någon härinne måste väl kunna ge lite tips.