Stollig mamma med rätt Attityd...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lena

Stollig mamma med rätt Attityd...

Inlägg av Lena »

Hej alla!

Vill bara delge er gårdagens komiska situation som exempel på att man kan reda ut sina stolliga tilltag med den rätta Attityden...:

Jag hade varit iväg med dottern för att fixa ett ärende och då hon somnade i vagnen på vägen hem, tio min före ordinarie läggtid, rullade jag helt enkelt ut henne i vagnen på balkongen eftersom hon var uteklädd. Tänkte att hon kunde sova där som hon gör ibland. Dessutom lämnade jag kvar henne i ryggläge för att jag översköljdes av en plötslig nyfikenhet om huruvida hon skulle sova hela kvällsluren (1 tim) i det läget.

Efter en stund kom jag på att jag glömt byta hennes blöja på ganska länge #-o #-o eftersom jag ju hade tänkt byta den före sovpasset. :oops: Dessutom slog det mig plötsligt att hon ju inte hade bajsat på mer än tre dygn vilket inte hör till hennes vanligheter (eller hörde, ska man kanske säga i och med att vi nu börjat med smakportioner).

Så när jag märkte att hon vaknade efter 25 min (inget skrik, men några halvansträngda stånk) fick jag för mig att jag måste byta blöjan NU och insåg att det väl var väldigt tokigt att jag just samtidigt dessutom experimentstuderade vad som skulle hända i ryggläge efter mer än två månader på mage, så efter tio sekunders villrådighet om huruvida hon skulle somna om eller inte tog jag helt enkelt upp henne. In på skötbordet, klädde av overallen, bytte blöjan och tänkte sedan:

- "Attityden, Attityden, 8) jag vet PRECIS vad jag håller på med som byter blöja mitt i sovpasset" :lol:

och sedan la jag bara ner henne i spjälsängen (på magen) som om det vore det mest självklara att fortsätta sova nu. Och si, det gjorde hon utan protest. :D

(om nu denna historia ger sken av mig som fullkomlig virrmamma :oops: så dementerar jag å det bestämdaste :lol: )
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

Hehe... Ja så länge det fungerar så är väl allt grönt? :lol: :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Kanon :lol:

Du verkar verkligen ha hittat rätta 8) Attityden :!:
Lena

Inlägg av Lena »

... att odla den rätta Attityden hade aldrig gått utan Barnaboken, Anna Wahlgren och alla er goa människor på detta forum \:D/ - så kram på er :!:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack och kram tillbaka :D

Det underbara med de små barnen är att de alltid går med på det som vi vuxna anser nödvändigt. Så det vill till att anse ALLT man gör som nödvändigt (=Attityden av Självklarhet) :!: Lätt som en plätt :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"