Jag har kurat vår son Einar, 9 månader, och är i uppföljningsläge - inne på dag 14. (Kör nätterna själv med sovande make vid min sida.
Kuren
Kuren gick väl allt som allt. Han svarade snabbt på buffning, solfjädrar och ramsor både vid dagslurar och kvällsläggning. Schema hade vi i praktiken redan innan men jag har strukturerat dagslurarna och infört fastare mattider. Äter toppenbra - fast föda och välling vid kvällen. Till en början var även morgontrenden positiv, även om vargtimmarna alltid har varit en akilleshäl.
Uppföljning - de galna morgnarna
Natten börjar 19.15 och morgonen ska börja 07.15. Han har som senast vaknat kl 06 (dag 4) men börjar ofta att spöka kl 04, natten som var redan 03. (Nu är han också en lätt infektion att tampas med, dvs. snuva och lite andningsproblem.)
Olikt många som beskriver vargtimmarna i forumet vaknar Einar direkt onöjd, för att snart ömsom bli gräsligt arg, ömsom gråta förtvivlat och sedan tystna i korta omgångar. Och under vargtimmarna tar
Ofta får han inte den där sömnsnutten som behövs innan vi ska väcka honom och dessutom blir han snabbt ledsen när vi väcker honom trots att vi drar igång värsta clownshowen vid godmorgon-hejjet. Vi har frestats av att göra morgon tidigare för det känns verkligen som om han plågas, och hur länge ska vi jobba innan han överbryggar vargtimmarna?...
Här må jag sluta innan jag blir för långrandig. Fyller gärna på med info om det behövs. Vad göra?
Allt gott från rådvilla ömma modern Kalla