Ändra ramsa???
-
Lotta Sthlm
Ändra ramsa???
Hej! Det är ju nu en evighet sedan vi körde kuren och allt funkar ju super!!!
\:D/ Dock så undrar jag om vi kan ändra vår ramsa så här långt efteråt??? Skulle behöva korta ner den lite... och förenkla så att det blir lättare för andra människor att ramsa vid ev. barnvaktshjälp...
Yes, det går aldeles utmärkt! Vi har precis ändrat ramsa av samma anledning. Vi ville ha en enklare och neutralare ramsa som är lätt för barnvakter att använda och som låter bra när man ska natta borta. Jag känner mig så dum när jag ska ramsa när andra hör..
Jag sa den nya ramsan en gång och ramsade sedan som vanligt med den gamla gånger fyra i några dagar, sen sa jag den gamla ramsan två gånger och den nya två gånger i ett par dagar, och sen körde vi på med den nya.
Han har inte brytt sig alls om bytet!
Jag sa den nya ramsan en gång och ramsade sedan som vanligt med den gamla gånger fyra i några dagar, sen sa jag den gamla ramsan två gånger och den nya två gånger i ett par dagar, och sen körde vi på med den nya.
Han har inte brytt sig alls om bytet!
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD
-
Lotta Sthlm
Tror att det mer är tonfallet i ramsan än vad man säger som är viktigt. När vi var i Kanada nattade barnvakten Adrian med "Goodnight sweetheart" och det gick hur bra som helst.
Funderar också på att byta ramsa, åtminstone korta ner, vår är hur lång som helst och jag är dödstrött på den: "God natt, sov gott, tack för idag, nu somnar jag"
. Nån som har ett förslag på vad vi kan byta till som påminner om gamla?
Funderar också på att byta ramsa, åtminstone korta ner, vår är hur lång som helst och jag är dödstrött på den: "God natt, sov gott, tack för idag, nu somnar jag"
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
Lotta Sthlm
Nja vi gjorde faktiskt en chansning där för vi orkade inte lära den Kanadensiska barnvakten svenska... Så hon fick ha en egen ramsa. I vanliga fall låter vi folk natta honom med vår egen ramsa.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
-
Lotta Sthlm