Ändra ramsa???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lotta Sthlm

Ändra ramsa???

Inlägg av Lotta Sthlm »

Hej! Det är ju nu en evighet sedan vi körde kuren och allt funkar ju super!!! :D \:D/ Dock så undrar jag om vi kan ändra vår ramsa så här långt efteråt??? Skulle behöva korta ner den lite... och förenkla så att det blir lättare för andra människor att ramsa vid ev. barnvaktshjälp...
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
mia75

Inlägg av mia75 »

Yes, det går aldeles utmärkt! Vi har precis ändrat ramsa av samma anledning. Vi ville ha en enklare och neutralare ramsa som är lätt för barnvakter att använda och som låter bra när man ska natta borta. Jag känner mig så dum när jag ska ramsa när andra hör.. :oops:
Jag sa den nya ramsan en gång och ramsade sedan som vanligt med den gamla gånger fyra i några dagar, sen sa jag den gamla ramsan två gånger och den nya två gånger i ett par dagar, och sen körde vi på med den nya.
Han har inte brytt sig alls om bytet! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

Ok skönt att höra!! :D
Då ska jag börja fila på en enklare version!!
Mamma till
kokos

Inlägg av kokos »

Tror att det mer är tonfallet i ramsan än vad man säger som är viktigt. När vi var i Kanada nattade barnvakten Adrian med "Goodnight sweetheart" och det gick hur bra som helst. :lol:

Funderar också på att byta ramsa, åtminstone korta ner, vår är hur lång som helst och jag är dödstrött på den: "God natt, sov gott, tack för idag, nu somnar jag" :oops: . Nån som har ett förslag på vad vi kan byta till som påminner om gamla?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hm, varför ändra ett fungerande koncept :?: Folk kan ha varsin egen ramsa och den kan låta precis hur som helst - bara den är konsekvent och gediget upprepad x4 :idea: i betryggande tonfall :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kokos

Inlägg av kokos »

Enda anledningen är att den är så låååång men det kanske man kan leva med som enda bekymmer :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

ok, så alla olika barnvakter kan ha en egen ramsa!!?? det hade jag inte en aaaaaning om! :D
Mamma till
kokos

Inlägg av kokos »

Nja vi gjorde faktiskt en chansning där för vi orkade inte lära den Kanadensiska barnvakten svenska... Så hon fick ha en egen ramsa. I vanliga fall låter vi folk natta honom med vår egen ramsa.
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

men enligt annas inlägg så borde ju alla barnvakter kunna ha en egen ramsa? eller har jag missuppfattat ?? :?
Mamma till
kokos

Inlägg av kokos »

Ja det har du rätt i. Så tolkar jag det också.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"