Tar ett snabb skutt in i din tråd.

Jag tycker helt fräckt att du, för att själv må bättre (även om jag inte tror att du mår rent dåligt men ändå) ska låta Pappan ge lilla sonen flaskan när han vaknar efter sina 20 min. Då får du tid för dottern, vilket jag tror ni bägge mår väl av och sonen får tid tillsammans med sin Pappa och får i sig mer mat eftersom det kommer lättare ur flaskan än ur brösten.
Sen är det ju så att de små inte går att styra helt och hållet när de är så små som din lille är. Om ni matar på nu med mat och kämpar så där lagom mycket med sömnen så kommer allting falla på plats när liten blivit två månader. Innan dess tycker jag att allting är lite vingligt.
Att mysvagna är att göra sig själv en björntjänst för det leder inte till någon god sömn utan rakt ner i ett vagningsträsk. Ska du vagna så gör det ordentligt när du gör det. Att gny och böka är helt okej att göra för liten utan att du vagnar. Lite kan de sköta själva och mer lär de sig att ta hand om ju äldre de blir.
Och du, glöm inte att NJUTA både av sonen och dottern din. Det blir lätt en jakt på minuter hit och dit och så glömmer man bort att njuta. Själv njutningen är helande för trötta föräldrar, jag lovar.
Kram Susan