David har sedan han kurades vid 2,5-månadersålder somnat lugnt i sin säng till natten. Sedan ca 10 dagar tillbaka har detta förbytts i ett förskräckligt vrålande och gråtande, i upp till 45 minuter efter läggning. Daglurarna fungerar helt ok, han somnar lugnt, och på nätterna sover han hela natten när han väl har somnat. Fadern och jag är ledsna och skärrade av det här, vi förstår ingenting. Han håller på börja gå, men det är det enda "ovanliga" i vardagen. Han är glad all vakentid men så fort vi bär in honom till sängen till natten så börjar det. Vi har vid ett par tillfällen gått in och suttit med honom efter 15-20 minuters verkningslöst ramsande, då har han tystnat och försökt sova. (Dock INTE tillräckligt ofta för att det skulle ha blivit ett mönster!) Det är som om han inte kommer till ro ens när vi är därinne, han ligger tyst ett tag men så börjar vrålandet på nytt - ibland ligger han med stängda ögon och gråter!
Det enda jag kan tänka mig är att han är övertrött - han sover ej mer än 12 timmar och 45 minuter per dygn, med dessa vrålstunder är han nere i 12 timmar. Jag har skurit bort marginalkvartarna dagtid eftersom han började vakna 05:15, nu sover han i alla fall till 06:20 (morgon är egentligen 07:00).
Vi är tacksamma för tips!
Lillith och ledsne David