TIPPUI, Päivi! Krångligt ord för ramla tycker jag. Tippu hade räckt.
Tack TorpSara, dig kan man lita på! Vi kan vänta. Jag känner mig nästan lite inspirerad att prova själv. Nästan. Får se hur krångligt det är först....
Nu ska vi se, K-ina. Jag kommer inte att starta nån dagisdiskussion som jag tvingar dig att vara med i, jag lovar. O:) Men frieritips!

Har inte ett ända på lut faktiskt. Darlingen skötte vår efter vissa påtryckningar. Ja, från mig då.

Inte för att jag är det minsta traditionell av mig utan för att jag är snabbast och spontangalnast av oss två och jag ville att darlingen, som är lite mer eftertänksam, samlad och seeeeeeg skulle hinna med. Men, men det är nu åtta långa år sen det frieriet gick av stapeln så det minns jag ju knappt med min Alzheimer light, haha! Hur hade du tänkt dig de tipsen? Romantic? Crazy? Surprise? Precisera så ska jag tänka. Och vad roligt att du också ska gifta dig! Kackel, kackel all year long.
Ingen som firat nyår i någon annan del av världen som kan erbjuda några ögonblicksbilder eller festtips i nyårets tecken?
Var det någon som såg diskussionsprogrammet om Moderskapet i 2:an igår? Sent. Jag hoppade in precis i slutet. Mycket intressant men jag missade nog en hel del. Jag hamnar alltid mellan stolarna med mitt tyck. Jag har väldigt svårt för särartsfeminismen, tycker att det är en annan sorts förtryck bara lite annorlunda paketerad men samtidigt finns knappt den likhetsfeminist som tycker att barn behöver sina föräldrar som små. Det är bara dagisets lovsång hela tiden. "Hemmet är den farligaste platsen för barn", osv. Kan inte Nina Björk utveckla sina tankar om "lite, lite ont i magen..." Det tåget tror jag att jag kan hoppa på i så fall. Mäh!

Nu hamnade jag här i alla fall K-ina! Var vänlig och bortse från de sista kommentarerna. Är det lagen om attraktion, Päivi?
Kram Jannika