9-10 lur
13.30-15 lur
19-07 natt
De senaste veckorna (även innan vi bytte till 2 lurar) har han oftast vaknat närmare 6 än 7. Sover i vårt rum så vi vaknar ju också men han är glad och nöjd och ligger och pratar och leker så vi har lämnat honom tills det är dags för morgon. Igår kväll lärde han sig att resa sig i sängen och tog en hel timme att somna. Vaknade dessutom två gånger i natt (vilket jag inte kan minnas hänt sedan kurstart) och sedan pigg som en lärka 6.40 i morse. Stod upp och drog ifrån draperiet (som jag inser måste flyttas) så det vara bara att säga hej! Kanske han har mycket att smälta som just lärt sig ställa sig upp?
Har aldrig haft något problem med dagslurarna men nu har han fortfarande inte somnat vid 9.30 trots en "tröttande" natt.
Ja, det blev ju långt, men iaf så vill jag hemskt gärna ha lite tips på vad göra. Efter vad jag kunnat läsa mig till i andra svar är det rätt att låta honom vara på morgonen så länge han inte är ledsen och ber om hjälp. Kan det hjälpa att dra ner på totalsömnen till 14 eller 13,5 timmar? Är det OK att ha den längre luren på em? Kanske det räcker med en ännu kortare lur på fm?