Behöver lite stöd, tips och råd inför helgens SHN kur

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
mayah

Inlägg av mayah »

Hejhej

Har tyvärr ingen balkong :(
Så om det ska sovas ute blir det under promenad..
Alternativet skulle kanske vara att man simulerar utevistelse genom att klä på ordentligt och ställa vagnen vid öppet fönster?

Det låter bra! Tur att man har stor soffa :D

Tack för all hjälp förresten!! :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan.

Jag vet faktiskt många som gör så, sova i vagnen vid fönstret! :D Säkert skönt det med!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
mayah

Inlägg av mayah »

Nu är det 1 timme kvar tills vi ska starta kuren!!
Åh jag är såå nervös 8-[
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det kommer att gå topp! :thumbsup: Vi finns här och följer!
mayah

Inlägg av mayah »

Nu står pappa och buffar för första gången och min lilla älskling gallskriker och det gör så ont i hjärtat!! :cry:
Försöker bara tänka, såhär lång tid tar det alrig igen, såhär lång tid tar det aldrig igen..
mayah

Inlägg av mayah »

när han tystnat så ramsar pappan ut. ska han gå in igen vid minsta pip eller avvakta o bara gå in om han skriker upp sig??
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Sent svar. Jo, vänta en liten stund utanför, låt honom reagera på ramsan och så in igen. Ikväll är det så det ska vara. Ger er inte med mindre än att ramsan får sista ordet, det är det viktiga om det så tar 20 omgångar. Kika i trådarna här inne, Miar70 har ett bra svar från ikväll. Har han lugnat sig nu?
mayah

Inlägg av mayah »

ja, han låter sig lugnas av buffningen men skriker upp sig direkt när pappan ramsar ut, o d e inga små protester, han låter helt förstörd, så extremt ledsen, så det är väldigt svårt att avvakta. Nu precis så har pappan buffat i 8 minuter utan att han lugnat sig!!, det är 5 gången han är inne o buffar och såhär länge har inte inte skrikit dom andra gångerna..
mayah

Inlägg av mayah »

hittar inte trådarna du menar.. känner mig såå ledsen och knäckt just nu..åhh va svårt det är att lyssna till detta..

nu har han buffat i 12 minuter utan att min älskling har lugnat sig
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Då är min teori att han är skitsur. :evil: Och inte så lite fundersam över vad ni håller på med... Jobba med buff och solfjäder så att han är sömntung, varje gång. Gå inte ut för snabbt. Solfjädern ska vara mycket stadig, skruvstädsprincip.
Hur fort lugnar han sig annars?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Buffar ni stadigt nog? Övat och kikat på klippet ordentligt?

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11

Mias svar sist i tråden.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 6&start=15
mayah

Inlägg av mayah »

Han kanske går ut för snabbt? Så fort han tystnar ramsar han ut. Han kanske ska vänta lite till, solfjädra ett tag o sen ramsa ut?

Dom första 4 gångerna han buffade tog det ca 2-4 minuter. Men det är väl å andra sidan väldigt lite för att vara första gången (nånsin)?! Det står ju 20 eller 40 minuter (eller mer) i boken..

Ja, han buffar på ordentligt! Han är saklig..
mayah

Inlägg av mayah »

Han lugnade sig nu men så fort han ramsade ut så började han tokskrika direkt! Var bara ute en minut innan han gick in o buffade igen, nu lugnade han sig snabbare hör jag. Jag hann säga till honom att inte gå ut för snabbt, att verkligen låta han bli sömntung först!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, som sagt, ge en solfjäder till sömntung, men innan han somnar ska pappa gå ut. Han ska liksom gärna få smak på att somna, att det känns skööönt i kroppen. Sen kommer han säker att gå igång igen när ni går ut, men då går ni in igen. Och står kvar till sömntung.

Så får man göra ikväll och inatt om det behövs, men inte i morgon, då ska han bara bli lugn, och ni ska jobba mer med ramsan. Äru mé?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Bra. Sen kommer ju tricket att inte fastna i morgon, men det kommer ni inte att göra!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"