Första förkylningen avklarad och vargarna har hitt

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ottilia

Första förkylningen avklarad och vargarna har hitt

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Har hunnit gå dryga 2 månader sedan vi kurade vår tjej och vilka UNDERBARA månader vi har haft! :D Allt har fungerat bra och vår attityd har varit på topp för det mesta. Självklart har vi stött på vargar men dessa har snabbt motats iväg 8)

Men... Så kom första förkylningen och vår 7,5 månaders tjej fick feber och var väldigt snorig. Dagen efter blev jag kanonförkyld och all ork blev som bortblåst. Jag försökte hålla schemat med hjälp av marginalkvartar och det gick väl skapligt. Men nätterna... Jag "klappade" igenom och kunde inte förmedla ramsan alls. Det blev istället buffning till sömns till slut!!! :oops: Lovade mig själv att ALDRIG hamna där men så blev det i.a.f. :evil:

Nu är allt lugna gatan igen och Maja är frisk . Schemat rullar på som vanligt och det enda som strular är em lur och nattningen. Jag lyckas inte ramsa rätt. Har fortsatt buffa henne!! JAG VET hur idiotiskt det låter och jag erkänner hur dumt det är.
Behöver egentligen inga råd för jag vet vad som måste göras... Behöver istället lite peppning och kanske höra att detta hänt fler?

Hälsningar Ottilia :D
Mamma till flicka född 040903.
Love

Inlägg av Love »

Ottilia! Visst har det hänt fler. :D Kör en "mini-kur" 4-5 dagar så lovar jag att ni snart är på banan igen. SLUTA BUFFA! Buffa är framöver endast verklig kristilldelning! :!:

Det blir ett par tuffa dagar framöver eftersom hon vant sig vid det sköna i att bli buffad till sömns men tar du inte tag i det NU så kommer det bara att bli värre och värre. Snart strular hela nätterna om du fortsätter.

Lycka till!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Försök tänka på vad du vill förmedla med ramsan - sedan säger du ramsan, i rätt tonläge. Det handlar om känslan i magen, den måste finnas där för att kunna ge rätt budskap. Den känslan får du om du tänker efter vad det är du vill säga.

Kom igen, du vet ju hur man gör!!!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Tack för snabb respons! Jag körde med förnyad kraft nu inför kvällen och det gick bra. Hon var MYCKET upprörd över att inte få den sköna buffningen :wink:
Nu är vi på banan igen och här är det slutbuffat. Kändes så skönt att få "erkänna" fastän jag visste att jag var ute och cyklade med buffningen...

Hälsn. Ottilia :D
Mamma till flicka född 040903.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härlig läsning :D Pris och beröm, Ottilia :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"