Det har gått ett år sedan vi kurade vår lilla Elliot och han har sovit lungt 11h/natt sedan dess. Det har kännats härligt att få skryta om kuren och hans perfekta nätter åt vänner och bekanta!
I början var vi supernoga med hela läggningsproceduren och vi har faktiskt ytterst sällan varit inne i hans rum under natten (typ vid feber). Oftast har han skött sig själv ifall han vaknat på natten men ibland har vi gett en betryggande ramsa från vår säng. Och det har funkat. Med tiden har skrattet till go'nattet fallit bort (det var en tid då han var såå trött vid läggdags att han störta i säng) men det tycktes inte påverka hans sömn.
Nu ser det dock ut som om vi har raserat alla våra goda vanor och för varje natt som går känns det som om vi sku sjunka djupare ner i träsket.
Vi har gjort alla tänkbara fel.
En tid efter att vi varit hemma igen efter julens alla släktbesök sov han rätt så bra. Vid läggdags kunde han protestera lite, men efter ett par betryggande ramsor somnade han lungt. Ibland sov han sina 11h i ett sträck men hände det att han vaknade på natten så hjälpte det inte med ramsan. Han blev nästan bara argare av den. Så vi började sitta vid hans säng tills han somnade om pånytt. Vi har till och med tagit honom till våra sänga ett par gånger utan större framgång.
Jag insåg plötsligt vart vi var påväg, läste några trådar här på forumet och planerade en minikur för Elliot. Samma kväll fick han en rejäl flunssa. Såklart. Nu börjar han vara på bättringsväg och snart klarar han (jag?) av en minikur. Men innan jag gör den ville jag bara försäkra mig om att den görs på rätt sätt! Och kanske få lite prepp. Min man har börjat tvivla och snart smittar han mig, hjälp!
Oändligt tacksam för svar,
Mickan
Mamma till Elliot, kurad som halvåring.