07 vakna + äta (ca 230ml ersättning)
9-9:45 sova 45
10:00 äta (gröt + puré)
12:00-13:30 sova 1,5
13:30 äta (puré + potatis)
16:00-16:45 sova 45
17:00 äta (ca 230ml ersättning)
18:30 äta (gröt + puré)
19:00 nattinatti
Är dessa tider rimliga? Vill ju gärna ha lätta klockslag att komma ihåg, men blir tex 2.5 timmars vaket pass från 13:30 till 16 för länge? Eller kan man istället dela sovpassen till 3st 1 timmes lurar? Kom gärna med förslag!
Hur blir det när han blir äldre och tex kanske bara behöver 2 sovpass, måste schemat göras om totalt då?
Jag letar efter ett andningslarm och pluggar på, men jag försöker redan nu få dagslurarna vid dessa tider och lägga honom vid 19 och ligga kvar till 07 trots en xxxxx massa bökande på nätterna, läggning och uppvak
Efter att vi började ge gröt som sista mål så sova han de 3 första nätterna bra på, inga långa uppvak, räckte med att jag lade honom på sidan så somnade han om. Men nu de senaste 2 dagarna så har han lagt sig vid 20 och vaknat förr förra natten kl 02 och SKRIKIT, inget hjälpte förutom 200ml ersättning. Samma sak inatt, då vaknade han 04 och SKREK och vatten hjälpte inte, lugnande hjälpte inte, bara en slurk mat (försökte ge så lite som möjligt så han inte vänjer sig igen vid nattmat, 100ml). Våran kille är stor, han är över 70 cm, väger nog kring 9kg nu (var några veckor sen han vägdes och mättes). Frågan är när jag nu ska börja kura kan jag vända honom på natten och mata, eller hur går vi tillväga? Det verkar verkligen som att han blir vrålhungrig och det låter som att hela lilla gubben ska gå sönder (dvs. inget vanligt "jag-vill-inte-sova-kink-grin"). Några tips?