Åh vad mycket kul läsning!

Vi har varit borta större delen av jul och nyår så jag har inte kikat in här på ett par veckor.
Angående mat så började jag så bra med att göra egna pureér till siri, men nu under julhelgen så blev det bara burk och nu har jag blivit lat...

Det är ju så bekvämt att bara ta fram burken liksom...

Är väldigt imponerad över att hon äter 8-månburkar med bitar i eftersom storasyster kräktes om det så var en miniminibit i maten fram till dess att hon fyllde 1 år

Då började hon äta "riktigt mat och det gick bra, det var liksom puré med bitar i som hon inte verkade klara av.
Här kryps det också för fulla muggar! Siri har ju ålat sig fram på mage sen hon var 5-6mån, men nu kör hon även klassisk krypning på alla fyra. Det är ganska kul för hon är MYCKET snabbare när hon kör sin kommandosoldatstil (alltså hasandes på mage på) än när hon står på alla fyra, så när hon ska över en stor öppen yta så kör hon magstilen, men så fort det kommer det allra minsta hinder (vi har t ex trösklar som är 1 cm höga) så ställer hon sig på alla fyra och "går" över hindret
Plockmat har vi nog kört en månad eller så..... Började med rån och nu brukar hon få smaka nån bit av det vi äter när hon sitter med vid middagen (broccolo, falukorv, kokt morot, gurkstav etc) Hon har satt lite i halsen ett par ggr och det var ju lite läskigt, men det har aldrig varit några problem och nu går det alltid bra.
Vi har också fått sänka hennes spjälsäng till nedersta eftersom hon ställer sig upp på knä mot spjälorna. Idag var första gången som hon gjorde det när hon skulle sova

Innan har det varit om hon vaknar innan vi kommit in och hon får tråkigt, men nu på em-luren så reste hon sig upp 3 ggr och "kunde inte" lägga sig igen utan skrek bara - usch nu kommer vi alltså att behöva ta den här fajten vid varje läggning
Vi har haft två lurar sedan Siri var drygt 7 mån och det funkar jättebra! Hon sover 1,5 timme kl 10 och 45 min kl 15 och oftast hela natten, eller fram till ca 06.40, men det känns helt ok
Skriv mer snart, det är så roligt att läsa!