Jag befinner mig på sverigebesök (för er som har "hängt med"
Det som har hänt med hans sömn under denna period är att han har börjat skrikit/ställt frågor/protesterat vid läggning
Jag ändrade pluttens schema ca 2 veckor innan vi åkte, men det hann aldrig sätta sig riktigt och jag vet inte om schemat är rätt för HONOM. Dessutom känns det som om vakentiden på 3 h mellan sovpassen är liiite för långt. Tidigare lade vi honom INNAN han började kinka och blev trött, men nu känns det som att vi pressar honom att vara uppe fast han verkligen är trött och det känns inte alls bra. Det blir en hel del kink faktiskt.
Vi hade tidigare lurar vid 09-09.30/45, 11.30-13.30 (fungerade jättebra!) och tja, vad hade vi sen... typ 15.30-16/16.15.
Nu har vi 10-12 och 15-15.45 och det fungerar "så där". Just under detta sverigebesök kan han sova allt från dryga timmen till 1 h 45 min på fm-luren (jag försöker alltid få till ett omsomnande när han bara sover dryga timmen på fm-lur och lyckas ofta, men inte alltid). Mycket olika från dag till dag
Många gånger under detta besök har han vaknat upp efter 45 min på långluren och då har jag gått ut och gått igen och har efter kanske hela 40 min fått till ett omsomnade (han skriker inte under denna tid, kanske bara i slutet). Detta är rätt tröttsamt (gå, gå, gå) och jag tror att luren är "fel". Konstigt är dock att jag oftast får till ett omsomnande, men det tar alldeles för lååååång tid.
Hm..... Vad tror ni? Vad har ni för tider? Kanske inte hjälper mig att veta egentligen eftersom plutten är ju plutten och tiderna skall läggas efter HONOM.
Kram på er!
Kristin