Hej

Schemat ser jättebra ut

Inga problem att ha tidig lunch, 13.30 skall det ju ändå sovas eller hur

Om du vill kan du vara lite mer
generös med mattid och servera lite efterrätt närmre sovluren...

Nej, jag skulle inte sätta upp skenor om det inte handlar om en mer långsiktig lösning.

Angående ljus/ljud tycker jag att du letar lite väl många orosmoment... Dra igen dörren så långt det går utan att stänga den tycker jag. Angående tvååringen så lär ni nog höra henne om det verkligen kniper (om inte lägenheten är gigantisk vill säga).

Själv tycker jag att vagnen är praktisk dagtid just eftersom man lätt varierar var luren skall ske. Huruvida dagluren krånglar eller ej har inget med platsen att göra så länge vagnen inte är på tok för trång.

Absolut inte för tufft med 2 tim inomhus. Minns att sömnen får GOD hjälp på traven av det fasta schemat. Barnet kommer att VILJA ha sin sömn och kommer att lära sig ta vara på de tider som erbjuds. Om du vill ha "utomhuskänsla" kan du klä barnet i mössa/tjocka kläder och öppna fönstret. Fast jag lovar att det går bra ändå.
Inte ha amning på minst 7 tim... Tja min dotter har varit utan amning sen hon var tre veckor...

Nä nu tramsar jag lite med dig

Leta inte så mycket "fel" och saker som kan gå snett är du snäll. Gällande just amning (eller ersättning) har jag fått lära mig att det inte behövs ALLS från 6 månader om barnet i övrigt får hyfsat varierad kost. Och din son är ju hela 4,5 månad, snart där alltså. Så jag tror nog att det går bra utan amning de där 7 timmarna. För du har ju inte tänkt amma på natten och den är ju längre...

Var glad att han äter tycker jag. Själv har jag en 5-månaders som bara "potta yt" (= spottar ut) som Leia 2,5 år säger. Fast hon dricker alla möjliga vällingar med god aptit så det går ingen nöd på henne
Några förmanande men
högst välmenande ord på vägen:

Det finns inga kurer som misslyckas av sig själv. Det är alltid ett aktivt val man gör att följa kuren eller inte.

Ställ dig många gånger per dag frågan: "vad är det värsta som kan hända

" (förutom skräckscenarior som bombanfall och sådant hemskt men vi tänker oss en lugn tillvaro i ert hem)
-att sonen inte äter tillräckligt ett mål

Då äter han mer
nästa mål.
-att sonen skriker

Då tar ni till
verktygen, målmedvetet och självklart.
-att sonen inte somnar

Mig veterligen har
få barn i fyramånadersåldern legat sömnlösa en hel dag eller en hel natt. Förr eller senare somnar han
Lova mig också att ni inte springer och verktygar eller "duttar" vid minsta pip. Som undertecknad gjorde med äldsta dottern... det blev en lååååång kur det

Jag skickar också med AW:s specialare 17 bebisar och 18 kor. I mitt tycke det mest
suveräna verktyget av dem alla eftersom det tar bort mycket av överkoncentrationen.

Stor julkram och varmt lycka till. Skriv igen om du/ni har fler frågor.
Nancy