Mellanmål till 1-åringar
Mellanmål till 1-åringar
Ja, vad ger ni era 1-åringar till mellanmål? Adam är 11,5 månad och jag tycker det är svårt att komma på kraftigare mellanmål. Han är ganska kräsen och har svårt för stora bitar och hård mat. Saker som morötter och äpplen sätter han i halsen. Bananer är inte så poppis. Bröd gillar han men glömmer svälja och bara trugar in mer och mer. Fruktpuré, yoghurt, gröt och välling gillar han, men det kan man väl inte ge jämt?
kramar
Nena
kramar
Nena
Mamma, 34 år. Adam, 070101. Började kura 071131.
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Jag svarar, FJÄLLFOLKETS "VIGGOS RISIFRUTTI". Den kör vi med och jag kokar en laddning och har i frysen. Bara att tina om den skall ätas kall eller tina i micro ta med ut och ät varm ute.
Recept finns under mat, mage barnakropp och klistrade recepttråden.
(det finns även burkgröt färdig från semper, 6, 8 och 1 år. Dessa funkar också iblan
)
Recept finns under mat, mage barnakropp och klistrade recepttråden.
(det finns även burkgröt färdig från semper, 6, 8 och 1 år. Dessa funkar också iblan
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Du behöver inte oroa dig för att ge samma. Hur många vuxna äter inte samma frukost år ut och år in?
Jag tycker havregrynsgröt med en klick riktigt smör. Mosa en banan i botten på tallriken och rör ner gröten. behövs inte ens ngn mjölk. Åt min tjej säkert varje dag i 6 mån. Hon sa mmmmmmmmmm varje dag.
Ett alternativ är tjock 10% youghurt istället för gröten. Med mosad banan.
Är oxå enkelt för en liten att sleva i sig själv eftersom den är så tjock.
Jag tycker havregrynsgröt med en klick riktigt smör. Mosa en banan i botten på tallriken och rör ner gröten. behövs inte ens ngn mjölk. Åt min tjej säkert varje dag i 6 mån. Hon sa mmmmmmmmmm varje dag.
Ett alternativ är tjock 10% youghurt istället för gröten. Med mosad banan.
Är oxå enkelt för en liten att sleva i sig själv eftersom den är så tjock.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
-
Fjällfolket
-
Gäst
Tack för alla svar!
Antar att jag inte behöver känna mig så stressad över att han alltid, nästan, får samma
Ska börja med "riktig" havregrynsgröt (har hittills kört på den köpta pulvervarianten för de rekommenderade den på BVC) och mosa med smör och banan - blev nästan sugen själv
kram
Nena
Antar att jag inte behöver känna mig så stressad över att han alltid, nästan, får samma
Ska börja med "riktig" havregrynsgröt (har hittills kört på den köpta pulvervarianten för de rekommenderade den på BVC) och mosa med smör och banan - blev nästan sugen själv
kram
Nena
Mamma, 34 år. Adam, 070101. Började kura 071131.
-
TorpSara