Historien är denna:
Min son, nu 7 månader, har från början sovit väldigt dåligt, både på dagarna och nätterna. Endast korta stunder, ca 30-45 minuter mellan uppvaken. De senaste månaderna har det iofs blivit bättre med nattsömnen, men fortfarande vaknar han ca 3-4 ggr från det att han somnar vid 19-tiden tills det att jag går och lägger mig. Efter det vaknar han kanske 2 gånger under natten, men då räcker det att jag lägger handen på honom så somnar han om. Vissa tidiga morgnar (vargtimmen) måste jag amma honom för att han ska somna om.
Vid dagslurarna måste jag passa honom när han sovit 30 minuter, för då vaknar han och jag får lägga mig bredvid honom så somnar han om.
Nu har jag läst på om kuren i några veckor och hade planerat att börja kura i morgon kväll. Men, så dom senaste dagarna tycker jag mig ha märkt en förbättring i hans sömn. Igår tex, somnade han vid 20-tiden och vaknade inte förrän någon gång mitt i natten! Jag la handen på honom och han somnade om. Han vaknade ytterligare en gång efter det (tror katten kan ha viss skuld i det) och då grät han hjärtskärande. Även fast jag tog upp honom fortsatte han gråta och jag var tvungen att ge bröstet för att han skulle sluta. Efter det somnade han om och sov till 07.30
Jag börjar alltså tveka på om jag ska kura elle ej, känns som om det ev. är på G att förbättra sig självt... Själv känner jag mig numera utvilad, jag får den sömn jag behöver och vi har kommit över den tiden när vi var desperata av sömnbrist
Kan jag nu inte få lite goda råd från er med erfarenhet?