Hej
Bra då skriver jag här
Efter tidsomställningen har det uppstått lite problem
Schemat ser ut så här
7 vakna
7.15 gröt
9-9.45 sova
10.15 lunch
12-13.30 sova
13.30 mellis
15.30-16.15 sova
16.30 middag
18.30 gröt
19.00 sova
Problemet är att vi måste ta av marginalkvartarna hela tiden. Morgonpasset läggs han 8.45. Han är så trött, kliar sig i ögonen och varje motgång blir som en stor kris. Jag vill inte hålla honom uppe när han så tydligt visar att han vill sova. Oftast skjuts långsovpasset fram en kvart också eftersom det blir samma visa där, då läggs han kl 11.45 istället för kl 12.
Men vid eftermiddagspasset gör jag allt för att han ska hålla sig vaken till 15.30. Vilket oftast fungerar men det krävs att jag är rolig och skojar massor. Det är som vi kommer i otackt hela tiden. Klockan 17.30 börjar han klia sig i ögonen. Vi badar honom vi klockan 18.00 och nu har han några gånger varit så sur i badet och försökt hitta sovställning i badkaret
I förrgår somnade han i gröten
Så jag fick ta upp honom och sätta honom i knät med lite välling. Han var väldigt kvällstrött redan innan tidsomställningen. Vad göra
Lägga honom tidigare skulle kännas lite segt, pappan kommer hem vid klockan 18 och vill gärna bada och busa med sonen, plus att morgonen blir så väldigt tidig. Han fyller 7 månader den 4 november.
kram och tacksam för hjälp

Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare