Vi behöver lite feedback och urvärdering av vårt SHN-kurande. Vi startade i fredags 19/10 och två nätter har gått vår dotter är 8 månader.
Natt 1
Insomnings ritual 13 minuter (trodde inte det var sant). Hon fick två riktigt långa och jobbiga "längre vaken perioder" kl 23-00:15 och 04:00-04:30. Det är i vanligtvis när hon brukar få ersättning eller vatten ...
Jag mamma ramsar högt för att överösta henne lägger till rätta, gör solfjäder, ramsa och bekräftelseramsa under det vi kallar lite längre vaken perioder med mycket gråt, sätta sig upp och gnyande. Inom dessa långa perioder somnar hon men vaknar igen ca 4-6 ggr. I övrigt vaknade hon kort 3 gånger och bara med ramsa fick vi henne att somna om.
Dag 1. Vi följer ett strikt schema med matning och sovade det gick suveränt bra.
Natt 2.
Insomningsritual 20 min. Fram till 01:15 vaknade hon kort 6 ggr det var enkelt att få henne att somna om. 01:15 började en längre vaken period med mkt gråt ställa sig upp gråta ännu mer fick kristilldela buffning mm. 02:00 somnar om. Från 02:10-03:00 vaknar hon 3 ggr sover från 03:00-06:20 vaknar igen en längre perion med gråt, sätta sig upp, ännu mera gråt. somnar 06:54. Väcks 07:00 är jätteledsen. Vi muntrar upp.
Dag 2. vi följer shcemat men första dagsluren börjar krångla ...ska sova 45 min men sover endast 30min, ska hon då kompensationssova vid nästa lur?
Innan vi började med SHN sov hon mycket lugnare men hon fick mat 1-2 ggr per natt. Ska det vara så här skakigt under början av SHN ?
Tacksam för svar!
Kramar
Semlan