Hej!
Inatt blir natt 3 på kuren och jag har lite frågor.
Min flicka är 5 månader och vid starten av kuren tog vi bort nappen. Det var inte populärt första natten, men natten tills idag behövde jag inte ens gå upp utan hon somnade om själv.
Idag vid middagsluren alldeles nyss ( 12.00-14.00) vaknade hon 12,55 och jag går in för att buffa - RÄTT ELLER FEL???? - men det var totalt lönlöst. Jag höll på i 30min och då lugnade hon sig som först. Så fort jag stannade innan så började hon skrika. Hon vänder sig i sängen hela tiden och vaknar på alla möjliga och omöjliga håll. Jag fick till slut rulla upp rullgardinen

men plockade inte upp henne förrän vid marginalkvart och lugnade henne innan.

Hur länge ska jag låta henne skrika för att kunna komma ner och komma till ro innan jag går in???? Vid både dagslurarna och på natten. Hon får ju inte tillräckligt med sömn på dagarna om hon skriker sig igenom halva sovtiden. Hon verkar inte lugna ner sig själv heller.

Ska jag from nu köra med solfjädern istället??? och ska jag göra det ikväll och inatt om hon vaknar???? Efter natt två ska ju ramsan ta över helt i princip, men om den inte funkar så är det väl solfjädern som gäller.

Ska jag låta henne vara när hon rullar över på rygg, eller ska jag ge henne en chans att vänja sig vid att nappen är borta först. Förstår ju självklart att jag inte kan gå in där i all evighet för att vända henne rätt.

Är det ok att buffa henne lugn innan hon ska sova om hon är orolig??? Det hade inte varit lika stort problem om nappen inte tagits bort samtidigt, men vi tog allt på en gång.
Vill tillägga att hon tidigare sov bra på dagen och vaknade 1 gång på nappen efter att ha tappat nappen samt vaknade 1 - 1,5 tim tidigare än hon skulle på morgonen.
Jag hoppas verkligen att det är någon som orkar läsa och ge mog lite råd.
Kram Rebecca