Hej!
Det första jag kommer att tänka på är faktiskt mat!
När de är just i sexmånadersåldern sjunker det ner helt sanslösa kvantiteter av mat!
Så mitt första tips blir:
gör alla måltider cirka 1/3 större än vad du tror eller "vet" att han brukar äta! Och se vad som händer...
Det andra jag tänker är att han absolut inte skall skrika i en timme och somna av utmattning! Det skulle inte DU vilja göra och det ska inte han heller.
Så hur får du rätsida på det här då?
1) Jag undrar om han fortfarande får plats i barnvagnen? Om ja, så skulle du kunna öva in en REJÄL vagningsteknik som du litar till 110% på, och låta honom sova i vagnen över natten. Fast då behöver du vända honom att sova antingen på sidan eller magen. Och då får du andningslarm med in i bilden. Fundera på det!
2) Öva in ramsan någonstans där du kan hojta och viska och kuttra och...

du fattar.

Du skall kunna ramsa på så många olika sätt att allt det där som du skulle vilja gå in och göra

skall ditt ramsande förmedla till honom...
3) Många barn blir lugnade av lugn, klassisk musik!

Som musiklärare kan jag tala om för dig att
när ett litet barn lyssnar på sin mammas/pappas lugna, långsamma andning börjar de automatiskt härma den, och vips så sover de... SAMMA SAK HÄNDER NÄR DE LYSSNAR PÅ LUGN KLASSISK MUSIK! Det är nämligen så att den lugna, långsamma pulsen tar ner deras egen puls, och då slappnar man av, och börjar andas långsammare...

Och snart sover man.
Summa sumarum:
Mera mat!

Massvis. 8)
Inför barnvagnen om du kan.
Öva mycket mera på ramsan!
Inför klassisk musik vid kris - (HÖG volym!) då när du känner att du vill gå in så antingen ramsar du - hur beror ju på hur han låter - eller också slår du på musik och slutar verktyga in alles.
Vad gäller dagschemat så föreslår jag helt krasst:
1,5
45
45
Du säger själv att han inte är utvilad efter en halvtimme. En halvtimme är inte någon naturlig sömnrytmspass, men det är 45.

Då sover han tre timmar på dagen och 12 på natten vilket ger 15 timmar, och brukar rekommenderas av Anna!
Lycka till!