Jaha. Idag var dagen då jag skulle slå på stort och briljera med en perfekt utförd Standardmodell
Tills idag. Efter att ha läst in mig på SM (StandardModellen) insåg jag att det är vad jag hållit på med sen han föddes, dvs ge en himla massa mat under nån timmes tid och sen lägga att sova innan barnet blir för trött. Så då tänkte jag idag börja köra efter ett medvetet schema, inte bara på känsla som tidigare. Och kaos utbryter naturligtvis
Vi går upp kl 08, sonen äter glupskt. Skötning, byte, gulle-gull och allmänt gemyt och sen till den där knock-out-slurken (som han inte äter mycket av, blir närmast irriterad av all mjölk som flödar över alla bredder, "kan ingen stänga av den?!"). Ut på balkongen i vagnen kl. 10 helt enligt planerna, vagna till sömns, som vanligt, sonen somnar ganska snabbt, som vanligt.
Och sen vaknar han efter 15 min, inte helt ovanligt det heller men då brukar han somna om efter det. Jag vagnar igen, han somnar. Och sen fortstätter denna hattiga sömn i intervaller om inte ens 15 minuter utan så korta som 5, och dessa korta lurar avslutas med illvrål. Och det håller på så hela förmiddagen. 11.30 ger jag upp och här kommer min första fråga:
Och sen börjar MITT hattande. För nu lägger jag honom igen kl. 13 trots att det inte är så på schemat:
Kl. 14 går sambon ut med vagnen (efter att jag gett mat igen), är ute i en timme och under denna tid sover han 20 min. Jag upprepar: TJUGO MINUTER!
Sen sover han när jag är ute med storebror i parken 2 st. halvtimmespass mellan 16 och 17, men vaknar så fort vi kommer in eller står still.
Och nu, kl. 19 har han somnat igen, efter vagnande och efter många tårar och försök att somna, men han har hela tiden vaknat upp som en orolig krigare.
Vad är fel? Vad har jag gjort för fel?
Egentligen kan man sammanfatta min fråga så här:
En totalt förbryllad mamma.