Nu känner jag att jag vill ha lite mer struktur på dagarna framför allt, men hittar inte riktigt någon "schemamall" att gå efter.
Dagen ser ut ungefär så här nu:
07.00 vaknar hon, får mat, byte, liite ensamlek mm
08.30 somnar
10.30 vaknar, mat, byte mm
12.00 somnar
14.00 vaknar, mat, byte mm
15.30 somnar
17.00 vaknar, mat, byte, bad mm
19.00 somnar för natten med ett litet femminutersmål (ammar) kl 03.00.
Detta är alltså ett exempel på en dag men alla ser ut på ungefär samma sätt dock kanske inte exakt på utsatta tider.
Sover hon för mycket? Det är omöjligt att hålla henne vaken längre än en och en halvtimme förutom på eftermiddagen. Jag har kämpat men hon blir bara supergrinig och jättesvår att få att somna om man inte lägger henne "i tid". Jag har även försökt att väcka henna på kvällen så att hon är vaken ett "pass" till men det är lönlöst. Hon är nästan medvetslös och skulle säkert fortsätta sova om man hängde henne upp och ner.
Hur ska jag göra nu när hon blir två månader? Ska jag ha kvar natten som den är och hoppas på att det fortsätter tills hon är fyra månader för att då skippa nattmålet eller förstöra denna braiga rutin helt?
Usch, jag vet inte alls hur jag ska lägga upp det, har ni någon ide?
Kortfattat alltså: härliga nätter, trötta förmiddagar, pigga eftermiddagar, kan somna själv och även somna om själv.(får hjälp ibland)
Jag klagar inte ett dugg men vill gärna ha en rutin så jag vet lite mer hur dagen kommer att se ut.
Vad rörigt det blev, hoppas någon kan hjälpa mig i alla fall.