Hej,
Tack för din FINA signatur.

Hoppas någon mera kan komma in i tråden och hjälpa mig svara. [-o<
Umgänge

Vet inte om det är JAG som misstolkat något...

(fick gå tillbaka i BB och läsa...

)
Alltså, ungänge för mig är ju att hon ÄR MED. Visst vi busar, skrattar, killar magen, pussas och vad man nu kan tänka sig göra när man INTE behöver sköta hemmet typ. Men något INPLANERAT umgänge har vi direkt aldrig haft. Men visst varje gång jag byter blöja så byter jag ju inte som en robot och sen är klar, för att han skulle ligga på diskbänken i 30 min, utan självklart så ser jag ju till att vi busade lite på skötbordet och hade
KUL ihop. DET är umgänge för mig.
Precis, HON skall INTE vara centrum. Hon VILL bara vara med! Inte vill hon ha ansvaret för att världen fungerar, eller att ALLA är glada och nöjda, har uppgifter osv. Utan det ansvaret har DU, hon vill bara se hur saker och ting går till här i världen och ditt jobb är att VISA, LEDA, LÄRA och HJÄLPA.

8)
Schema:
Vi införde då detta schema enligt SM:
6-7 amma,umgänge sova 2,5 t
9.30-11 amma, umgäge sova 2 t
13.30-15.30 amma,umgänge, passiv soc.delaktighet. sova 2t
17.30-20.30 amma 1bröst 2 ggr
umgänge
passiv soc. delaktighet
liten lur
bröst 2 1 ggr
bad
bröst 2 1 ggr
umgänge
kvällsslurk
02.30-3.00 amma
Nu vid 2 mån så skall hon ha 16 timmar sömn på programmet. Sitt ner med papper och penna, ca. 3,5-4 timmar mellan måltiderna, förutom kvällssluken som kan komma tätare. Vad tycker du INTE fungerar med schemat? Vad vill du ändra?
Kom gärna med förslag så filar vi.
Hoppas någon annan kan svara på det där med vaknar grejen. Jag har ärligt talat ínte heller sett det på sonen, jag är den som väcker och har ledningen så då har jag inte sett honom vakna så här.
Vad det gäller att hålla vaken mellan måltiderna så är tipset att du söker i andra gamla trådar, detta är vanligt för många. Men brukar ge med sig efter 2 mån och ca. 3 mån fungerar mycket bättre.
Följer du denna tråden där många av dina tankar faktiskt också diskuteras?
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 898#111898
Marginalkvartar tycker jag gott man kan använda när man infört ett nytt schema i 3 dygn och gett det upp till en vecka och sätta sig. Men marginalkvartar är ju inte en regel utan ett undantag om man säger. Men kan användas just för att få till naturliga sömnpass och vissa enstaka möten osv..
Sista med att vända barnet utåt har du fått fina svar av mig på. De behöver INTE vara nära för att se munnen, de vill se VÄRLDEN.