Jag har precis registrerat mig här så blir något fel får ni hojta!
Jag har två barn, ett på 3 år, ett på 8 månader. Båda två är för tidigt födda och har alltid sovit på mage. Det blir oftast så när de är för tidigt födda eftersom de små ska ligga hud mot hud i "kängurumetoden" sa dom på sjukhuset. Vi har haft det ganska jobbigt med vår första son som vid 2 ½ års ålde började sova hela natten och slutade med välling på natten.
Nu med vår "nya" son vill vi inte hamna där igen så därför köpte jag Annas bok och håller nu på att köra shn-kuren.
Vi har tidigare "buffat" vår son till söms men vill nu att han ska somna själv...
Började kuren i fredags så vi har inte hållt på så länge än... men, phu....
Jag har gjort det som det står i boken, eller rättare sagt, tror att jag har gjort allt, dvs, använder ett schema från boken där åldern stämmer med min son och tiden med, 7 till 7.
Nu är han förkyld och det verkar som om det stör honom för han skriker sig till söms på dagarna och på kvällen är han såå trött att han somnar nästan på en gång så det blir inget bus där... Innan han blev förkyld var det samma visa.. han skriker på dagarna och när han äntligen somnar får jag alltid väcka honom eftersom schemat måste hållas. Men, jag har gjort så att om han somnar 15 till 30 minuter senare än schemat har jag lagt till den tiden så att han får sova den tiden han ska. Blir det fel då?! Det innebär att hela schemat blir förskjutet framåt.
Vi badar och busar alltid varje kväll men därefter är han helt slut.
På natten (har slutat med nattmål) vaknar han vart 3 till 4 timme och gnölar eller skriker. Jag går då in o gör solfjädern o ramsar en till två gånger o så låter jag han vara. Vår andra son sover väggi vägg... och blir ibland väckt av allt ståhej så min man tar honom och jag tar den lille..! Fullt upp med andra ord och vi är helt slut bägge två...
Har slutat med att lägga honom i vagnen, som han älskade för vi gungade honom till söms i den..., eftersom jag vill att det ska funka i hans säng även på dagtid.
Snälla, nu blev det här lite väl långt och jag skulle kunna skriva ännu mer men jag hoppas att någon kan hjälpa mig...
Tack på förhand!
Tröttamamman