Sonen har sovit i spjälsäng sedan en vecka tillbaka (har sovit i vagn tidigare). De första nätterna gick alldeles utmärkt

men sedan så har han vaknat ett par gånger på natten, ca 02.00 och 04.30-05.00 (vi har morgon 7.30). Han gnölar och surrar

, vilket stegras efter hand om jag avvaktar vilket jag gjorde den första natten innan jag buffade.

Vi kör ingen direkt kur än så länge utan vill bara använda verktygen så effektivt som möjligt och se om allt (12 tim natt) faller på plats med det.
Jag buffade lite de två första "strul-nätterna", han lugnade sig av det och somnade efter lite gnölande. Därefter har jag bara ramsat 1-2 (med 10-15 min mellanrum) x 4 från min säng och det har funkat HUR BRA SOM HELST
Jag är så förvånad över det eftersom vi tidigare bara sagt "Gonatt Simon, sov så gott" x 1 (innan vi fattade att det skulle vara x 4 redan vid "introduktionen") vid läggningen. Han har gått igång lite på bekräftelseramsan men redan i natt var det bättre.

Idag kom jag på att han faktiskt inte är 4 mån korrigerat ännu

och då kanske det är för tidigt att ramsa? (Nåväl, det funkar ju i alla fall

)

Insomnandet (ca 21.30) är inga problem alls!

Är det bara att forsätta i samma stil, ramsa från sängen när han börjar surra (fråga) på natten, eller gör jag något galet eftersom han fortsatt några nätter?

Det är så att jag fortfarande

ger honom ett tidigt morgonmål vid 5-tiden (om han vaknar då) så att han sedan sover vidare till 7.30.
Ett tag var jag säker på att det bara var vargar på besök

men sen hade vi strul med mjölken ett par kvällar och jag tyckte att han verkligen verkade hungrig (vilket han också var då) så nu har jag bestämt att jag inte kan få rätt Attityd avseende just det här förrän jag kan ge ett extra mål på kvällen i form av något stadigare. Ska börja mata honom med lite mild välling nu för att vänja magen.

Kan jag bestämma att jag ger honom det här tidiga morgonmålet utan att det förstör för mycket för framtiden?
Ibland när jag har lyckats proppa honom med riktigt mycket mat så har han sovit i ett sträck till kl 7 och kunnat ligga lugn till marginalkvarten. Alltså vet jag att han IBLAND verkligen ÄR hungrig men IBLAND är det nog minsann någon varg som smugit in

.
Jag tänker på att det ändå funkat fint för oss med det mesta så nog borde det här målet komma bort av sig självt sen eller är jag egentligen elak mot honom som vänjer honom vid något han sen ska vänjas av vid....

Just nu har jag stora problem att få i honom tillräckligt med mat på de fyra MÅLEN (+ en nattslurk efter badet). Han är så okoncentrerad, ska bara titta på saker, skruva på sig (trots ömma järngreppet). Släpper bröstet för att le och småbusa. Jag kan absolut inte amma bland folk längre för då kan han inte äta överhuvudtaget. Tydligen är det vanligt vid den här åldern har jag läst någonstans. Tips mottages tacksamt!