Hej,
Vi har en tjej på 7,5 månad och har kört kuren i drygt 2 månader nu och det funkar för det mesta mycket bra. Särskilt nätterna är underbara. Men dagslurarna har hela tiden varit av varierande kvalitet. De senaste dagarna sitter hon upp hela tiden och hoppar alltså över lurarna helt o hållet. Ibland glad ibland ledsen. Hon har 2 * 45 min + 1,5 tim på em. Går in och lägger henne till rätta, men hon sätter sig upp igen. Vad ska vi göra?
Tacksam för tips!
Sitter upp istället för att sova
Sitter upp istället för att sova
Emilias mamma
Hej Berglund!
Välkommen till Forumet
Skratta även på väg till dagslurarna, lägg tillrätta och ut med ramsan. Om hon sedan reser sig upp, ja det är upp till henne. Hon har lärt sig något nytt och det är ju jätte spännande
Se till att hon får röra på sig mycket mellan lurarna och praktisera sin nyvunna kunskap. Sonen min hade också VM i gymnastik en period i sängen. Vid behov gav jag en påminnelserama annars lät jag honom vara. Efter ett par dagar var det inget kul längre och han lade sig ner och somnade av sig själv.
Så backa och låt henne sköta sitt ett tag, snart kommer hon underfund med att det är skönt att sova även dagtid. Lägg en halvtimme tidigare till natten de dagar hon är extra trött.
/Elle
Välkommen till Forumet
Skratta även på väg till dagslurarna, lägg tillrätta och ut med ramsan. Om hon sedan reser sig upp, ja det är upp till henne. Hon har lärt sig något nytt och det är ju jätte spännande
Så backa och låt henne sköta sitt ett tag, snart kommer hon underfund med att det är skönt att sova även dagtid. Lägg en halvtimme tidigare till natten de dagar hon är extra trött.
/Elle
Senast redigerad av Elle den ons 20 dec 2006, 13:51, redigerad totalt 1 gånger.
Hej Elle,
Tack för ditt svar!
Ja, ibland är det svårt att få till det där garvet och ska erkänna att jag inte är lika noga med det på dagen som på natten. Hon gillar sin läragåstol där hon får mkt spring i benen + att hon även kryper omkring numera.
Jag låter henne vara och ser vad som händer helt enkelt. Men ibland vill jag kika in för att se att hon inte har ett ben mellan spjälen i spjälsängen.
Tack för ett bra forum!
Hälsningar
Camilla
Tack för ditt svar!
Ja, ibland är det svårt att få till det där garvet och ska erkänna att jag inte är lika noga med det på dagen som på natten. Hon gillar sin läragåstol där hon får mkt spring i benen + att hon även kryper omkring numera.
Jag låter henne vara och ser vad som händer helt enkelt. Men ibland vill jag kika in för att se att hon inte har ett ben mellan spjälen i spjälsängen.
Tack för ett bra forum!
Hälsningar
Camilla
Emilias mamma