julen på väg med resor och kaos

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
HelBoB
Kontakt:

julen på väg med resor och kaos

Inlägg av HelBoB »

Hejsan,

Tänkte börja kuren vilken vecka (månad) som helst... :-)
Undrar bara om det är olämpligt att köra kuren under mitten av december. Man hinner ju precis igenom kuren och sen ska vi antagligen åka bort en knapp vecka under julen.

Visserligen finns det nog bra utrymme och gott om plats, men vi kommer att sova 4 i ett rum, och lillfröken måste sova i resesäng och inte i vagn, för den är alldeles för trång...

Skall jag vänta till efter jul? Trixet är det att jag skall börja jobba 1:a januari och maken skall vara hemma med lillfröken. Jag måste nog få ordning på nattamningen fram till dess, annars blir det lite tufft med jobb och vakna nätter tror jag...

i valet och kvalet...

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

När man genomfört kuren, bör man låta barnet ha lugn och ro runt sig tills allt "satt sig", helst någon månad och gärna mer! Efter det kan man göra vilka resor man vill, med schemat klistrat på näsan som det så vackert heter :!:

Jag skulle nog råda dig att vänta jag, du hinner ju bara precis genom uppföljningsveckan och lite till innan ni ska iväg på resa....
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tycker nog att det beror på hur stora problem ni har idag.
Är det så att hon vaknar många gånger, är ledsen och absolut inte går att få att somna om, så håller jag med Sagomamma.

Om hon däremot vaknar ett par gånger för att hon är van vid det, så kanske det tar et par, tre dygn att få ordning på nätterna och då är det ju inga problem att köra.

Fundera och bestäm sedan.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Se mitt svar till JH!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"