HJÄLP!! HUr göra m sambons väckarklocka/dotterns sömn???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
josspossgirl

HJÄLP!! HUr göra m sambons väckarklocka/dotterns sömn???

Inlägg av josspossgirl »

Har en liten fråga/fundering som jag MÅSTE få löst.. för vet inte
hur vi ska göra.. och det måste ju finnas fler som varit i samma sits....

Vi är alltså tre i min familj, Jag , sambon Johan och dottern Lina som blir sex månader nästa vecka. Vi har nu pågått m kuren i en vecka... det går jättebra.. MEN, jag och sambon har inte sovit i sovrummet under första veckan, så att vi inte stör varandra.

jag flyttade dock in i sovrummet i går, men sambon ligger fortfarande på madrass i vardagsrummet, men från och med söndag kväll har jag och Johan planerat att sova i VÅR säng igen, ENSAMMA för första gången sen i somras då juu Lina sover i sin säng nuför tiden.. hääärligt.

DÅ till frågan.. Vi bor ju alltså i en tvåa, och Lna har inget rum utan sover i sin spjälis i vårt rum..
Vad göra när Sambons klocka ringer på morgonen?? För hon kommer ju givetvis att vakna då....
nån som har nån lösningen eller på förslag vad man kan göra?? För det måst eju finnas fler än oss som bor i en tvåa med en liten..

Tacksa för snabba svar då det snart är dags :D
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
Nette

Inlägg av Nette »

Hej! :D

Vi hade samma problem här. Jag har nämligen väckarklocka som ringer kl 7 då det är Olivias tid att vakna men då min man ofta ska stiga upp klockan 6 så hade vi lite bekymmer med att Olivia vaknade till hans klocka. Vi sover också alla i samma rum. Vi löste det med att min man har sin mobiltelefon som väckarklocka. Den surrar o blinkar innan den ringer och om den hinner ringa så låter det ju helt annorlunda än min väckarklocka. Det har fungerat jättebra hos oss. Olivia kan ibland vakna när han stiger upp men hon verkar ha lärt sig att det är morgon först när min klocka ringer så hon somnar om.
Nette

mamma till 2 flickor födda : dec-2005 och okt-2008
josspossgirl

Inlägg av josspossgirl »

hej nette :D

Ja, min sambo har faktisk redan mobilen som väckarklocka...
Men lina är OTROOOLIGT lättväckt.. men börjar
vi med att ligga i samma rum från och med måndag.. då kommer ju hans klocka ringa på morgonen, och efter ett tag så borde hon ju som sagt förstå att det är när vi väcker henne som hon ska vakna, och INTE till pappas väckarklocka.. Hur lång tid tog det innan hon slutade vakna till klockan då??

Finns det fler :?: :?: Vill ha lite olika historier att jämföra :D :P
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"