har precis skickat detta till vi föräldrars redaktion o delar med mig av det för att visa mitt stöd. Jag är verkligen så glad över att vi har denna metod!
Hejsan,
har talat med Maria Zamore - författare till artikeln om kritiken som riktats mot Anna Wahlgren och hennes metod. Jag anser att det är en sak att läkare vill gå ut och rekomendera ryggläge, men en helt annan sak att jämföra buffning med misshandel. Om de läst på om metoden hade de förstått att man buffar max 2 nätter och det är inget man gör upprört utan väldigt metodiskt, lugnt o planerat - ni borde gå in på annawahlgren.com och läsa på föräldraforumet där får man en bra bild av denna metod och om det engagemang som finns kring den. Sömn är laddat och kanske är det provocerande med dessa barn som somnar fort o sover gott hela natten, natt efter natt, men när blev det så? normen borde väl vara att små barn ska sova. Vi har fått höra att vi inte vet vad det innebär att vara småbarnsföräldrar eftterssom dottern började sova hela nätterna när hon var 2 månader. Tillbaka till artikeln, Annas metod är inte beroende av magläget, men det är tydligt att det inte är magläget det handlar om - många börjar ju med sovmetoder nr barnet är lite äldre och det inte längre är farligt att sova på mage. Läkarna blir väl provocerade - där sitter dom och skriver ut droger för att söva barnen - det om nånting är väl misshandel, eller alla dessa stackars barn som är uppe halva nätterna, bärs omkring, utsätts för omständiga läggningsprocedurer som tar timmar... att inte få sova är en tortyrmetod... vill helt enkelt protestera mot denna beskrivning av SHN och istället varmt rekommendera denna metod.
Vänligen, Sofia Boberg
Vi föräldrar
Vi föräldrar
Sofia
mamma till ester f. 28/1 2006 och Holger f. 30/8 2010
mamma till ester f. 28/1 2006 och Holger f. 30/8 2010
-
Fjällfolket