Hej!
Vår lille Waldemar är 4 mån. nu, men han föddes lite för tidigt. Var beräknad till 21 juli, så det är ju drygt en vecka tills han egentligen är 4. Han har nästan sovit de timmar i sträck han ska sedan han föddes (först 6, sen 8 och sen nästan 10). Väldigt länge nu (vet inte exakt) har han sovit mellan 19:30 och ca 05:00. Men! Tre dagar i rad han vaknat 00:30! Jag har gett honom mat. Sedan har han klarat sig till 07:00, men vaknat till vid 04:30 och pratat en stund. Då har jag inte gått in till honom. Vi hade tänkt kura honom sista helgen i november, men nu blir jag orolig att min mat inte räcker! Tror ni att han vaknar så tidigt på natten för att han verkligen är hungrig? Har provat med tillägg på kvällen, men han äter inte det. Vad ska jag göra? Ska jag vagna honom vid 00:30 om han vaknar? Han sover fortfarande i vagnen, men vi ska snart flytta över honom i spjälis.
Hälsningar Carola, mamma till Selma (juli -04) och Waldemar (juli -06).
Vaknar vid 00:30!
Hej Carola!
Det du kan göra om du vill är att pumpa ur under morgon/fm och spara till nattslurken. Mjölken på kvällen kan vara lite blaskig. Jag antar att du följer Standardmodellen vid matning och trugar tills det inte går ner mer? Isf, vet du ju att han fått så mycket han behöver och orkar. Så bort med matvargarna
Några korta skak på handtaget kan räcka som besked när han vaknar på natten. Men avvakta först och se om han somnar om av sig själv. Jag råder dig att ha kvar honom i vagnen tills 12 h natten sitter ordentligt, vagning är ett suveränt verktyg att använda sig av när sista nattmålet ska bort.
/Elle
Det du kan göra om du vill är att pumpa ur under morgon/fm och spara till nattslurken. Mjölken på kvällen kan vara lite blaskig. Jag antar att du följer Standardmodellen vid matning och trugar tills det inte går ner mer? Isf, vet du ju att han fått så mycket han behöver och orkar. Så bort med matvargarna
/Elle