Lillan har nu blivit ett år och har sovit ok (med några nätters undantag) sedan kurningen vid 9,5 månads ålder.
Vi har natt mellan 19.30- 7.30.
Efter ett par veckors kurning så vaknade lillan av sig själv 7.30 med marginalkvart åt båda hållen. Vi har därför slutat väcka henne. Utan hon får sova tills hon vaknar. Gör vi fel
Straffar det sig nu när hon sedan ett par dagar börjat vakna kl 7 och imorse 6.45? Jag har ramsat och sedan låtit henne stå i spjälsängen och skrika till 7.15. Hon ger sig inte. Har inte hänt en gång att hon somnar om. En morgon fick hon skrika i 45 minuter och så tänkte jag att till dagen efter har väl poletten trillat ner. Men icke!
När lillan vaknar så börjar hon skrika direkt. Det händer aldrig att hon leker eller pratar för sig själv i sängen. Utan hon ropar på oss och vill komma upp.
Jag har provat fullkornsgröt denna vecka och insåg igår att hennes mage inte var redo för den än. Hon har nämligen även vaknat upp på nätterna och varit pruttig och troligtvis haft ont- då hon skrikit rakt ut och inte velat vara ensam- (ja, jag har fuskat och tagit upp och ammat....) Dessutom har hon haft bajs i blöjan när jag tar upp henne på morgonen. Upplevde att hon vaknade kl 7 för att hon bajsade?!? Har bytt tillbaka till 8 månaders gröten och imorse var det inget bajs men ändå ett tidigt uppvak.
Nu är jag jätteirriterad på mig själv
Vi (hela lilla familjen) är ju vana att få sova på nätterna nu och det har jag tänkt vi ska fortsätta med!!!
Tips och råd tas TACKSAMT emot
KRAM