hur ska jag göra???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
IRR

hur ska jag göra???

Inlägg av IRR »

Hej:)
Nu är det så här att jag har en liten kille på 6 månader och hans sov och mat rutiner ser ut så här:
06-07 vaknar+ ammar
09.00-9.50 sover
10.00 ammar
11.30 smakportioner
12.15 ammar
12.30-14.00sover
15.00 ammar
16.15-16.45 sover+ammar
18.00 gröt
19.15-19.30 leker+badar
20.00 sover för natten
Det som jag behöver hjälp med är att jag inte vet hur jag ska få han att sova på dagarna. Han har sen han föddes sovit för natten i sin säng men på dagarna sover han på vår säng. försökt med att lägga honom för dagen i spjälsängen men inte lyckats. Så fort jag har lämnat rummet så har han lyft på huvet och börjar leka med sina händer trots att han ligger på rygg...
Så jag lägger honom på mage på vår säng och försöker att göra solfjädern men han gråter så hysteriskt av att jag håller honom på plats så då ramsar jag och om d inte hjälper så buffar jag..Det tar mellan 10-30 minuter att få honom att sova :(
Jag försöker verkligen att hålla schemat men när han gör så då känns det som om d bara faller:(
På den längre tuppluren så går vi ut och han somnar på 2 minuteroch sover hela sin tid, men har jag honom hemma då vaknar han alltid efter 40-50minuter..
Hur ska jag göra på dagarna? Om jag har honom i vagnen inne så blir det lite svårt för vi har så liten bostad, letar efter större:)
Hur ser shemat ut?
Idag ska vi köra 6:e dagen av kuren.
Skulle bli mycket tacksam om någon har lust att hjälpa mig :D

Mamma till Robin 6månader
Irr
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Schemat ser bra ut - 45 minute är mer naturligt än 30 så det ska han nog ha på kortlurarna.
Jag vet att ANna tydligt vill göra skillnad på dag och natt, men mitt tips är att möklägga hemma om han ska sova längre - det underlättar.

Vid läggningen inne:
Du stör honom :!:
Det gör inget att han inte somnar på en sekund. Lägg honom på mage i spjälisen och solfjädra i några sekunder. Gå ut med ramsan på väg ut.

Låt honom sedan vara. BLir han arg så låt honom vara det ett tag - han måste få komma över frustrationen själv. Däremot ska han inte vara ledsen och förtvivlad. Då svarar du på hans frågor genom ramsan. Den ska vara VÄL inövad och förmedlas med magstöd. - precis som på natten.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"