På fredag kör vi alltså. Tyvärr sviktar attityden ibland (särskilt på nätterna – hur ska vi kunna förändra det här?) men jag ska ta och borsta upp den genom att ha en fullständig genomgång med maken.
Under de senaste två veckorna har vi gått på ett schema som är väldigt likt det som finns i "PM för fyramånaders älsklingar". Det var inte meningen att sätta ett schema, men hon har med bara lite ledande hand anammat tiderna. Fridisen har inga problem med läggning – det går som en dans \:D/ både dag och natt – utan den stora stötostenen är att somna om.
Den första frågan jag har gäller natten. Frida är lite drygt tre månader och ska då klara av att sova 10 timmar i sträck. Vårt schema ger 11 timmars natt – behöver vi stoppa in ett mål under den tiden eller ska vi gå rakt på redan?
För det andra: Hon är aningen förkyld – natten som gick var jättejobbig för oss alla, eftersom hon stökade och bökade i sömnen och flåsade så där som man gör när man är täppt i näsan. Hon vaknade inte mer än vanligt, men det har märkts på henne idag att det inte blev någon bra sömn. Vad gör vi om hon fortfarande är snorig? Blir det onödigt svårt att kura när hon är täppt?
Och så peppen – gimme it!
(Lite ostrukturerat känner jag, men det är så mycket som surrar i huvudet.)