I går gjorde vi äntligen som en del här inne (framförallt father of a son!

) tipsat oss om - la Elsa 18.30, 30 min före vanlig sovtid (min man har varit motståndare till detta: "om vi lägger henne tidigare kommer hon ju att vakna ÄNNU tidigare!", men jag har stått på mig!), och vad händer?
Elsa vaknar först 06.05!!!!! (morgon 06.30) Hon sov alltså 11,5 timmar, vilket är det som är tänkt!

Hon har ju vaknat 5 eller tidigare de senaste veckorna så det här känns helt fantastiskt! Ramsade när hon vaknade och då var hon tyst i 10 min till, sen tog jag faktiskt upp henne, marginalkvart. (Jag vet Mammut, skulle ju utnyttja kvarten åt ANDRA hållet så hon får chans att somna om, men jag var så glad att hon sovit hela natten och ville så gärna ta upp en glad bebbe...fel?)
Några frågor:

Det är väl inte meningen att vi ska lägga tidigare varje kväll - hur gör vi ikväll? Tänker att man ska göra det nån mer natt så att hon verkligen får känna på hur det är att sova hela natten, men så kanske det inte funkar?

Igår blev det så att hon fick gröt (1 1/2 portion!

) 30 min innan hon la sig. Det var inte meningen, men vi hann helt enkelt inte med

Jag har förut varit lite orolig att hon faktiskt ÄR hungrig i vargtimmen eftersom hon är mer och mer hungrig under dagen nuförtiden, men fortfarande inte är jättefötjust i riktigt mat (förutom gröt då). Dessutom är hon jättegnällig när jag tar upp henne på morgnarna, och gapar och "pickar" som en galning tills hon får bröstet. Kan detta, att hon fick gröt såpass sent ha inverkat på sömnen tror ni? Kan man i så fall fortsätta att ha gröt som nattslurk (för det blir det ju då) eller är det dumt?
Jag är verkligen beredd på att hon inte sover så länge imorgon och jag känner mig väldigt taggad att använda ramsan på det sätt Mammut har förklarat (och förklara, och förklarat

) för mig, men det känns ändå så skönt att hon KUNDE sova hela natten igen!
Ser med spänning fram emot natten/morgonen...!