sätter sig ramsan?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
stina

sätter sig ramsan?

Inlägg av stina »

Hej! Jätteglad är jag att ha hittat hit. Sökte mig ofta till det gamla forumet när min son var ny och tänkte att det skulle bli skönt att kunna vända sig hit när han blev större och frågorna fler. Och så försvann det och inte förrän nu kom jag på att det återuppstått. :D

Nu passar jag också på att undra hur man introducerar ramsa hos liten unge som allra oftast somnar och sover som han ska. Nu lägger vi, solfjädrar lätt och ramsar på väg ut. Sedan bara begynnande sömnljud som vi bekräftar. Sätter ramsan sig ändå så att vi kan använda den när och om problem uppstår? Vill helst slippa att flytta tillbaka till vagnen som vi gjort förut vid återfall. Och kan solfjädern då vara kristilldelning?
son, f?dd sep-04
har anv?nt verktygen sedan tre m?naders ?lder
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej Stina!
Vi införde ramsan precis som ni utan andra åthävor (förutom magläge och larm som kom samtidigt) och vi har aldrig behövt använda nåt annat, ramsan funkar alltid! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Bra att du hittat hit!

:idea: Helt rätt tänkt! Ramsan är vad som gäller i fortsättningen och solfjäder som kristilldelning. Ramsan sätter sej när ni gör som ni gör. Blir det större reaktionen så ramsar ni bara mer övertygande och bestämt.

:D Lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"