hur länge vara borta från barnen?
hur länge vara borta från barnen?
I juni är vi bjudna på bröllop i USA. Det jag funderar över är om jag skall åka själv eller om vi skall åka jag och min man. Men det känns konstigt att åka iväg från barnen så långt. (avståndsmässigt)
Våra barn kommer då att vara nästan 2 år och 6 ½ år. Barnen kommer att vara på hemmaplan i vårat hus med mormor och morfar boendes här. Barnen träffar sina morföräldrar ett par ggr i veckan och är redan trygga med dem. Vi har varit iväg förut och det har gått jättebra, men inte så länge. Vi hade tänkt att vara borta 5-6 dagar. Är det för länge för lilleman? Vad tycker ni
Det hade ju varit underbart att få lite tid med sin man på tu man hand 
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Hej!
Vilken härlig resa det skulle kunna bli eller hur?
Vet du vad, vår son är bara 5 mån än så länge så jag kan inte uttala mig av egen erfarenhet. Men, spontant känner jag ÅK
! Det är ju TOPPEN att ni har mormor och morfar på så nära håll att ni kan ses 2 ggr i veckan. Vi har 33 mil till våra...
. Spontant känns det som att 2 resp 6 år är rätt "stort" för att åka iväg lite längre och dessutom i bara en vecka. ÅK, ÅK, ÅK och ägna er åt varandra. Ladda batterierna så att säga.
Egentligen tror jag inte att någon annan än ni själva kan ta beslut om detta. Det ligger väldigt mycket värdering i sådana här situationer som med all barnuppfostran/familjeliv.
Hur känns det i magen när du tänker tanken på att åka iväg med din man? Gå efter det!
Varför ha dåligt samvete (om du nu skulle få det) när du vet att barnen är i goda händer?
Jag lät grannfrun ta hand om min son när jag skulle till frisören. Hon har barn själv, hade sin svägerska där samtidigt så de var ju faktiskt 2 och plutten skulle ha sin långa lur undertiden. Vad fanns det då att oroa sig för? Ingenting. Jag satt och njöt hos frisören och blev såååååå tjusig
!
Hoppas ni åker!!
Kram
Kristin
Vilken härlig resa det skulle kunna bli eller hur?
Vet du vad, vår son är bara 5 mån än så länge så jag kan inte uttala mig av egen erfarenhet. Men, spontant känner jag ÅK
Egentligen tror jag inte att någon annan än ni själva kan ta beslut om detta. Det ligger väldigt mycket värdering i sådana här situationer som med all barnuppfostran/familjeliv.
Hur känns det i magen när du tänker tanken på att åka iväg med din man? Gå efter det!
Varför ha dåligt samvete (om du nu skulle få det) när du vet att barnen är i goda händer?
Jag lät grannfrun ta hand om min son när jag skulle till frisören. Hon har barn själv, hade sin svägerska där samtidigt så de var ju faktiskt 2 och plutten skulle ha sin långa lur undertiden. Vad fanns det då att oroa sig för? Ingenting. Jag satt och njöt hos frisören och blev såååååå tjusig
Hoppas ni åker!!
Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillebror f. aug-06
Vet du hva? Jeg synes du skal reise på en herlig reise til USA- samt nyte din mann
Deres to barn lider da ingen nød av å få være sammen med besteforeldrene- de kan finne på og ha det riktig kjempefint til og med, både voksne og barn! Den lille kan fin-fint være samme med sine besteforeldre de 5-6 dagene dere er borte.
Det er jo bare bra at de allerede har hatt regelmessig kontakt og samvær med besteforeldrene og er trygge på dem!
Deres to barn lider da ingen nød av å få være sammen med besteforeldrene- de kan finne på og ha det riktig kjempefint til og med, både voksne og barn! Den lille kan fin-fint være samme med sine besteforeldre de 5-6 dagene dere er borte.
Det er jo bare bra at de allerede har hatt regelmessig kontakt og samvær med besteforeldrene og er trygge på dem!
Mamma til to gutter, f-98 og 01.