Elias har sen länge sovit mycket bra på nätterna. Tidigare kunde han dock bara somna inför natten i sin vagn men för några månader tog vi tag i det också och nu somnar han bra på egen hand i sin säng på kvällen runt 19.30-20.30 tiden. Sen vaknar han med lite joller och ibland lek på morgonen så jag har verkligen inte nåt att klaga på- han är superduktig!
Däremot kommer han inte till ro i sin säng på dagarna utan sover då i sin vagn. För oss har det tidigare inte varit nåt problem, ofta sover han i samband med promenad annars så vagnar jag honom nån kort minut inomhus och sen sover han gott ett tag.
Det är först nu som jag börjar tycka att det blivit svårt det här med sömnen dagtid. Är man hemma är ju allt ok men om man är borta hos ex goda vänner så är det så gott som omöjligt att få honom att somna. Det är inte alltid man har vagnen med sig och även om man har den kan man ju inte släpa in den hos folk. Visst, han brukar ibland sova ute i vagnen men det hade varit så SKÖNT om han hade kunnat somna på nåt annat sätt när man var borta.
Han är ju en nyfiken liten grabb och bara SKA vara vaken för att ha koll på allt och det är ju ok men till slut ser man på honom att han är i stort behov av en tupplur! Man vill ju inte behöva åka hem bara för att han ska sova!
Ska försöka hinna läsa mer här på forumet och forsätta läsa AW:s bok för att kanske få fler tips och råd! Kanske har ni något???
I alla fall vill jag passa på att ropa ut hur underbart det är att vara mamma trots att man ibland känner sig som 90+!
Kram Annelie